Titels verzinnen is altijd lastig - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Bas Joosten - WaarBenJij.nu Titels verzinnen is altijd lastig - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Bas Joosten - WaarBenJij.nu

Titels verzinnen is altijd lastig

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

12 December 2010 | Hong Kong, Hong Kong

Hallo Nederland,

Deze week vloog weer voorbij. Maandag had ik vrij om uit te rusten van mijn *kuch* hulp bij de 24uurs race. De dinsdag erna had ik slechts een les omdat een aantal leraren ziek of niet op school waren. Na schooltijd ben ik met een groepje leerlingen van onze school naar een lokale school gegaan om de kinderen te vertellen over onze cultuur. Ze zijn namelijk bezig met het opzetten van een Mini Wereld Expo en een groepje doet Nederland. Daar heb ik ze een beetje bij geholpen.
Briana (een vriendin van me) had haar vader op bezoek dus ben met hun in Chungking Mansions gaan eten. Hier heb ik ook een pak besteld. Er zijn Indiase mensen die voor een zeer goede prijs een maatpak maken en dat wilde ik wel eens proberen.

Woensdag had ik weer geen school omdat we block activity hadden. We vertrokken om 9 uur in de ochtend met de bus naar Sai Kung, waar we een bootje namen naar een eilandje om daar naar een kerk te gaan kijken. Er was een mis bezig dus we konden niet naar de kerk waardoor we uiteindelijk een zout-boerderij bezochten. Wist niet eens dat er zoiets bestond maar goed. Hier zijn we in het totaal niet meer dan een half uur geweest en we zetten onze reis voort op de boot. We gingen naar een strand. We waren de enige op het strand en het was nog redelijk goed weer. Helaas niet warm genoeg om een duik te nemen maar als ik over de temperaturen in Nederland hoor mag ik niet klagen met gemiddeld 20 graden.

De dag op het strand door gebracht en s’avonds nog wat huiswerk gemaakt. Donderdag was weer een zware schooldag met deze keer 2 lesuren. Vrijdag was de pret voorbij en heb ik een volle dag gehad van 5 lesuren. Na de les ging ik naar de stad op mijn pak op te pikken maar was niet helemaal tevreden dus de zaterdag erna zijn we opnieuw gegaan, de kleine veranderingen waren toen al gedaan.

Zaterdag avond was er Asian Pacific Evening of Culture. Een avond waar een aantal landen van de regio hun cultuur tentoonstellen in een show. Was een goede show en ik heb een leuke avond gehad. Die avond was er ook canteenparty. Nu werk ik aan mijn personal statement, voor mijn uni aanmeldingen in Engeland want ik realiseer me dat ik een beetje laat ben ondertussen en dat het beter is dat zsm af te hebben.

Verder stond ik schijnbaar gister in de krant. De Pers is een gratis krantje dat voor in de randstad op de stations etc ligt en zij hadden een stukje van mijn blog gepubliceerd.

Dit is de laatste blog vanuit Hong Kong in 2010. Over 5 dagen, 14 uur en 28 minuten na het schrijven van deze blog land mijn vliegtuig in Amsterdam en ben ik thuis voor de feestdagen!

Ow, en voor ik het vergeet; de titel van de vorige blog was schijnbaar een beetje verwarrend. Het is een quote van een engels/nederlands jongetje die aan sinterklaas probeerde uit te leggen wat hij in zijn schoen had gedaan.

Groetjes, Bas

  • 12 December 2010 - 07:50

    René:

    Bas, dat was weer een heel drukke week.. Is toch ook eens lekker! We zijn natuurlijk reuze benieuwd naar je nieuwe kostuum! Wat voor stofje heb je uitgezocht? Volgende week moet ik zorgen voor genoeg broodjes voor het ontbijt, want dan zijn weer samen! Dus tot over een paar dagen, groetjes, Paps

  • 12 December 2010 - 08:03

    Joop En Marion:

    Hai Bas,

    Nog een keer, want mijn reactie is nergens meer te bekennen na een druk op de toets.

    Een nichtje van Joop was nog enkele dagen in Singapore. Het was schitterend versierd in kerstsfeer. Ze vond het apart omdat de meesten toch hindoe of moslim zijn. Ze was verbaasd, dat ze zoveel aandacht besteedden aan een christelijk feest.

    Ook hier komen steeds meer kerstlichtjes. Iedereen is druk bezig om het gezellig te maken.

    Joop heeft nog even voor strooipiet moeten spelen voor Walson. Het ging nog maar net goed geloof ik, want Walson vloog naar de deur en piet Joop kon nog net wegduiken in de voortuin.

    Bas we wensen je alvast een voorspoedige reis en tot zien in de laan, eh straat bedoel ik........

    Groetjes van de buren van de buurtjes!

  • 12 December 2010 - 12:04

    Ieteke:

    ha die Bas,
    Wat heerlijk om volgende week weer in ons kikkerlandje te zijn. Winterjassenweer en de kerstboom!
    Wij moeten nog even wachten tot februari om Marlies te zien.
    Sterkte met je universiteitsaanmelding. Benieuwd wat het gaat worden. Fijne vakantie gewenst vanuit Waalre.

  • 12 December 2010 - 12:17

    Nr.24:

    Bas we gaan aftellen en we zien je op de oprit en thuis!!! Een goede vlucht terug naar Gelaen!
    de buurtjes....

  • 16 December 2010 - 17:59

    Lidwine Van Der Spek:

    Ha Bas,
    Wat is het toch genieten van jullie prachtige avonturen. Volgens mij draait het 2e LPC jaar meer om studie dan om eten en feesten. De familie waar jij zwarte piet bent geweest uit Dordrecht vond het schitterend om in het blaadje De pers jou verhaal met die van Queeny te lezen. Dan te bedenken dat de tante van Q. daar vroeger zelf nog heeft op gepast. De wereld wordt voor jullie al te klein! Geniet van de kerstdagen en wie weet zien we je nog even. Goede reis naar Amsterdam! Lidwine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

United World Colleges

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2012

Dag1- reis en San José

01 Oktober 2011

London

26 September 2011

London

14 Maart 2011

Thailand

06 Februari 2011

Japan
Bas

2 jaar vwo afmaken in HongKong!

Actief sinds 07 April 2009
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 94745

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 29 Juli 2012

Davine en Bas in Midden-Amerika

04 September 2009 - 24 Mei 2011

United World Colleges

Landen bezocht: