Het begin van het einde - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Bas Joosten - WaarBenJij.nu Het begin van het einde - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Bas Joosten - WaarBenJij.nu

Het begin van het einde

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

16 Januari 2011 | Hong Kong, Hong Kong

Het is een tijdje geleden maar ik ben er weer! Het moet ongeveer een maand geleden zijn dat ik iets heb geschreven omdat ik 3 weken vakantie heb ik gehad in Nederland en nu al weer een week op school ben. Het begin van het einde. De laatste termijn van het UWC avontuur is begonnen.

Drie weken kerst vakantie in Nederland. Het was geweldig weer even thuis te zijn. Ontbijten met mijn familie, karten, lekker eten en drinken met mijn vrienden en de avonden bij mijn vriendin door brengen. Toch dingen die ik mis in Hong Kong. Ook werd een vriend van me, Kevin, uitgeroepen tot Stadsprins van de Weareldsjtad. Geweldig dat ik erbij kon zijn maar des te moeilijker dat ik carnaval weer mis dit jaar.

Nu ik al een week terug ben moet het ritme er langzaam in komen. Deze hele week rustig aan gedaan maar dit weekend moet ik mijn schouders er onder zetten. Een engels opdracht moet af, een economie toets morgen en een wiskunde project zijn de belangrijkste dingen op dit moment. Verder moet ik nog een universiteitsaanmelding afhandelen en twee afgeronde projecten uitprinten en inleveren. Gelukkig heeft deze dag 24 uur.

Afgelopen week heb ik veel tijd besteed aan het proberen te boeken van 20 tickets van Hong Kong naar Bangkok. Zoals ik denk ik eerder heb verteld organiseer ik een projectweek naar Bangkok. Waar ik nu niet een, maar twee Nederlanders op mee kan nemen. Ik heb er ontzettend veel zin in en denk dat het een van de beste reizen word die ik hier heb gemaakt.

Een andere kanshebber op deze titel is de reis naar Japan die ik ook afgelopen week gepland/geboekt heb. De eerste week van februari heb ik vrij i.v.m. chinees nieuwjaar. Ik moet natuurlijk een beetje leren etc, voorbereiden op de examens maar we komen al op de donderdag terug. Ik besloot dus dat het wel kon en heb mijn tickets naar Osaka geboekt. Vrijdag tot donderdag, een kleine week. Het mooie is, we gaan al over minder dan twee weken. ‘We’ is een kleine groep vrienden, bestaande uit een meisje uit Trinidad, een meisje uit Engeland, een jongen uit Noorwegen, een jongen uit Spanje en een jongen uit Canada.

Over hoe het is om terug te zijn; ik kan er niet over liegen, ik vind het geweldig. Het doet steeds pijn om thuis weg te gaan en ik kijk er ook niet naar uit om weer te vertrekken. Maar zodra ik dan weer hier ben is het toch weer leuk. In de eerste week misschien een beetje te leuk, maar mijn schoolwerk is nu weer aan de beurt. Gisteravond hebben we poffertjes avond gehad met de drie Nederlanders hier. Queeny (mijn eerstejaars) heeft een poffertjespan meegenomen naar Hong Kong dus we hebben heerlijk zelfgemaakte poffertjes gehad. We hadden eieren over dus hebben we vanochtend Nederlands ontbijt gehad.

Dit was het wel denk ik. Als er iets is dat jullie graag willen weten ofzo, ik lees alle reacties en jullie kunnen me als het goed is op een of andere manier een prive bericht sturen via deze site.

Groetjes!

  • 16 Januari 2011 - 05:57

    Marion En Joop:

    Hallo Bas, Zoals ik je al mailde in onze directe vrienden-en kennissenkring is China, Australië en Nieuw-Zeeland een hot item. De oudste zoon van mijn nichtje vertrekt dinsdag richting Australë, ik hoop met rubber boot, om een half jaar stage te lopen, hij studeert over een paar maanden af als viroloog. Daarna gaat hij nog een tijdje backpacken.

    Zijn neeft doet dit ook, zich ondertussen oriënterend op een nieuwe studie. Hij heeft inmiddels zijn moeder getroffen in Nieuw Zeeland, waar ze op dit moment vijf weken rondtrekken.

    De Chinareizigers zijn bijna allemaal terug en mijn vriendin vertrekt volgende maand naar o.a. Korea.

    En wij maken maar wandelingen in Grevenbicht en Schipperskerk, waar het ook heel hoog water is. Het was toeval, want we willen ons niet scharen onder de noemer ramptoeristen.

    Dus Bas verschil moet er zijn. Groetjes van je bijna buren. Wij gaan dadelijk gezellig borrelen. Dit jaar zit ik eens niet meer in de organisatie en laat me eens lekker verrassen!

    Groetjes, Marion

  • 16 Januari 2011 - 08:16

    Tiny:

    Goedemorgen Bas,

    Wat gaat de tijd toch snel. Ik ben blij te lezen dat je blij bent om weer in Hongkong te zijn. Dat maakt het hier gemakkelijker zou ik zo zeggen. Als je het niet leuk zou vinden zit je wel heel ver weg om daar van hieruit iets aan te doen.
    het is hier weer zondagochtend en ik zit sinds lang weer op dit tijdstip aan de pc. Ga nog flink wat werk voor school verzetten. Ik werd wakker door de brandweer die voorbij kwam, minstens twee wagens. Ik weet nog niet wat er aan de hand is. waarschijnlijk weer iets gebeurt op de snelweg.Jouw bericht was een welkome afwisseling. Het jaar is weer begonnen en het schooljaar gaat gewoon door. Vergaderingen en huisbezoeken en natuurlijk ook gewoon les geven en proefwerken maken en nakijken.
    Buiten schijnt de zon en het water in de maas is niet meer gestegen. Toch heeft het gisteren nog flink geregend, dus je weet maar nooit. In Itteren staat het water wel al in de kelder, bij mijn tante, die blijft daar erg rustig onder.
    Vanmiddag ben ik naar de verjaardag van Lina, die is deze week, gelijk met je moeder, drie jaar geworden. Een hel happening dus!

    Bas, succes deze week en misschien tot volgende week.

    Tiny

  • 16 Januari 2011 - 08:22

    Davine:

    Lieve Bas
    Zoals Tiny ook al zei ben ik blij dat je het weer geweldig vind daar! Het maakt het inderdaad makkelijker. Helaas is het wel al meteen druk, en zul je toch hard moeten werken. Gelukkig ga je over 2 weken al naar Japan en kun je al even relaxen.
    Dikke kus

  • 16 Januari 2011 - 09:42

    Mama:

    lieverd,
    natuurlijk wisten we het wel, maar als ik het dan eens zwart op wit zie staan, ben ik extra gelukkig. Veel mensen vragen of ik het er niet erg moeilijk mee heb dat je daar zo ver weg zit, maar we weten dat jij daar goed zit en dat maakt het een stuk makkelijker/minder moeilijk. Natuurlijk missen we je, maar het voegt niets toe om dat steeds te zeggen, je lost er niets mee op en maakt het alleen maar moeilijker voor iedereen. Jij zit daar op je plekje, wij weten dat en vinden het geweldig.
    Lieverd, geniet !!!!
    mama en papa

  • 16 Januari 2011 - 14:22

    Jens:

    heel vet van Bangkok!
    jammer dat het niet gelukt is deze winter. Deze zomer weer een poging.
    Lekker bloggetje hoor. Ik volg je nog steeds!
    Wel beetje dramatische titel.
    Zie je snel!
    (:
    xxxxxxx

  • 17 Januari 2011 - 18:01

    De Brtjes Van Nr24:

    Hoi Bas,

    Na het vaarwel zeggen vd de Waereldsjtad ben je toch ook weer happy in HK ( dé STAD )!!
    Je hebt het ritme weer te pakken zeker met leren en reizen te boeken.
    En vatselaovend komt ieder jaar weer en volgend jaar vier je het gewoon weer hier met een diploma oppe tésj!
    Thibou van Walson, C & H

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

United World Colleges

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2012

Dag1- reis en San José

01 Oktober 2011

London

26 September 2011

London

14 Maart 2011

Thailand

06 Februari 2011

Japan
Bas

2 jaar vwo afmaken in HongKong!

Actief sinds 07 April 2009
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 94726

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 29 Juli 2012

Davine en Bas in Midden-Amerika

04 September 2009 - 24 Mei 2011

United World Colleges

Landen bezocht: