London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Bas Joosten - WaarBenJij.nu London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Bas Joosten - WaarBenJij.nu

London

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

26 September 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Belangrijk: dit is de laatste keer dat ik iets post op deze website. Vanaf nu kunnen jullie me volgen via: basjoosten.wordpress.com


Jullie hebben lang niets van me gehoord op deze blog. Aan het einde van mijn tijd in Hong Kong kon ik het helaas niet meer opbrengen om iedere zondag te schrijven. Daarna heb ik een lange zomer gehad waarin ik veel van deze lezers van deze blog nog heb gezien.
Ik zal maar meteen erbij zeggen dat ik vanuit London niet iedere week ga schrijven. Ik weet ook nog niet of ik op dit webadres blijf maar wat ik wel weet is dat ik zo nu en dan een update zal geven over het leven in London, mijn studie daar en andere dingen.

Nederland heeft een prachtig voorjaar gehad, maar in mijn 4 maanden zomer vakantie heb ik haast geen zonnestraal gehad. Nu is het de eerste zonnige dag van een mooie nazomer, en zit ik weer in de trein weg van Nederland.
Van Brussel naar London.

Nu iets dichter bij huis, twee uurtjes met de trein maar! Voor de mensen die het nog niet weten; ik ga International Management studeren met een focus op China. Dit doe ik aan de School of Oriental and African Studies, University of London. Het hoofdgebouw van mijn school is op Russel Sq, iets ten zuiden van St. Pancras/kings cross station. Mijn kamer voor dit jaar ligt een straat ten noorden van mijn school. Lekker centraal dus!

Ik zit nu nog in de trein en kan dus nig niets zeggen over de grootte van mijn kamer en andere dingen. Het is voor mij ook een grote verassing.

Afscheid nemen moest vandaag zonder mijn vader en mijn zus omdat ze andere verplichtingen hadden, dat maakte het iets makkelijker. Hoewel, het afscheid nemen van mama, joep en Davine went nooit, maar daar waren we al achter. Daarbij laat ik nog een heel aantal andere belangrijke mensen achter in Geleen. Of ja, achterlaten. Ik wil nu vaker terug komen en dus meer thuis zijn!

Afscheid nemen is natuurlijk lastig, maar ik kan ook zeggen dat ik veel zin heb in dit nieuwe avontuur. Ik realiseer me heel goed dat dit een kans is die maar weinig anderen krijgen en zal mijn uiterste best doen in London, op alle gebieden.

Nu ik dit tweede deel van de blog schrijf lig ik op mijn kamer aan de Cartwright gardens. Gisteren heb ik vooral mensen uit mijn huis leren kennen maar ik ken pas 1 naam. Mijn kamer is groter dan verwacht en ik ben er wel blij. Helaas zit mijn kamer aan de verkeerde kant van de hal, de andere kant heeft uitzicht op de Citi en kan zelfs het grote reuzenrat zien. Ik heb alleen erg slecht geslapen dus ga een nieuwe deken+kussen kopen als ik daar tijd voor heb. Sochtends was ik een uur te vroeg op omdat mijn wekker ( telefoon ) nog op de nederlandse tijd stond. Toen ben ik maar in bedje gaan liggen met het raam open, luisteren naar de geluiden van London. Dat was heerlijk!


Bedankt voor het volgen van mijn blog de afgelopen twee jaar en ik zal zo nu en dan iets van me laten horen!


Bas.













  • 26 September 2011 - 09:16

    René:

    Bas, wat heerlijk om je weer kunnen lezen! Maar goed, we wachten af..
    Deze eerste week zul je weer heel veel nieuwe indrukken op doen en nieuwe gezichten leren kennen!
    De 4 maanden durende vakantie is nu om, maar was wel mooi, toch?

    Groetjes en succes !

    Paps

  • 26 September 2011 - 10:44

    Kitty:

    U can do it! Succes de eerst komende weken, die zijn soms het moeilijkst... Geniet er maar van! Liefs

  • 26 September 2011 - 11:42

    'Joop En Marion:

    Hallo Bas!

    Wat vliegt de tijd! Ik hoorde al van je moeder wat je ging studeren. Geniet maar van je tijd in Londen want het is een prachtige stad.
    Aan het lessen zag ik vorige week!

    Heel veel succes en de groetjes van nr. 26

  • 26 September 2011 - 13:27

    Rozette Joosten:

    Lieve Bas
    Had ik het geweten dan was ik gisteren op het zuid station geweest in Brussel ,want ik ben in Brussel sinds zaterdag .Ja twee jaar geleden vertrok je van Schiphol ,en dat was een stukje verder en je was echt "een stukje jonger" en ja het is wel een beetje waar "partir c'est mourir un peu" !
    Fijn even weer te horen waar je voorlopig verblijft .
    Succes en sterkte met dit nieuwe avontuur .
    Dikke kus R

  • 26 September 2011 - 16:50

    Nr. 24:

    Hello Bas,

    Wat vlogende vier maanden om.....maar we hebben elkaar toch vaak gezien, gesproken en heb je met Walson gestoeid.

    Hallo buurman zei Walson gisteren nog..voordat je vertrok.We hebben aan je gedacht maar geloven zeer zeker dat afscheid nemen nooit went, ook niet voor het thuis front. Vnadaag mam nog gesproken en die ging samen met Walson en Millo een blokje om..had ze toch nog een "zoontje" thuis...haha.Bas ook was je er klaar voor om te gaan!
    Maar je zult zeker ook hier je draai weer gaaan vinden.

    GOOD LUCK, namens Henry, Wallyboy en mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

United World Colleges

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2012

Dag1- reis en San José

01 Oktober 2011

London

26 September 2011

London

14 Maart 2011

Thailand

06 Februari 2011

Japan
Bas

2 jaar vwo afmaken in HongKong!

Actief sinds 07 April 2009
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 94706

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 29 Juli 2012

Davine en Bas in Midden-Amerika

04 September 2009 - 24 Mei 2011

United World Colleges

Landen bezocht: