Dag1- reis en San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Bas Joosten - WaarBenJij.nu Dag1- reis en San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Bas Joosten - WaarBenJij.nu

Dag1- reis en San José

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

29 Juni 2012 | Costa Rica, San José

Dagboek

Dag 1-

Na een lange vliegreis was er dan eindelijk de landing. Wat was het warm buiten. Palmbomen en azuurblauwe zee begroetten ons in de dominaanse Republiek.

Klopt, daar gingen we inderdaad niet heen. Maar na de overstap in Madrid heeft er zich een probleem voor gedaan met de zuurstof tank in ons vliegtuig, waardoor de piloot lager moest vliegen om zuurstof te besparen wat dan weer als gevolg had dat de brandstof eerder op was. We konden dus niet door vliegen naar San José en zijn gestopt in Santa Domingo. Het zou 6 uur duren voor we konden door vliegen dus moesten we daar overnachten. Het was natuurlijk even spannend en de koffers bleven in het vliegtuig, wat ook niet ideaal was maar wij hebben alle tijd dus een nachtje Domenicaanse Rupubliek was geen probleem. Vooral niet toen we de (gratis) kamer eindelijk binnen liepen. Ongeveer 80m2 compleet met keuken, woonkamer, slaapkamer en terras met uitzicht over de stad en een jacuzzi. Foto's hiervan zullen volgen. Geen slecht begin voor een budget vakantie.

Die avond nog genoten van het tapas buffet in het restaurant beneden voordat we de ochtend daarna om half 8 werden opgehaald om door te vliegen naar San José. Natuurlijk stond het niet in onze planning maar alles was goed geregeld en op kosten van Iberia, de vliegmaatschappij.

Eenmaal aangekomen in San José werd er van alle kanten aan ons getrokken. Iedereen was bereid ons te brengen naar ons hostel, wat een aardige mensen. Ha,ha. Uiteindelijk toch maar een officiele taxi genomen naar hostel Pangea. De nacht van te voren (die we dus gemist hadden) moest toch worden betaald. Het eerste echte probleem kwam echter snel hierna. Bas zijn pinpas deed het niet. 'Nederland's meest internationale bank' kreeg het niet voor elkaar een pinpas te laten werken in Costa Rica. Door het tijdsverschil waren  we te laat om de service desk te bellen en hebben we René (vader van Bas) gebeld. Volkomen zinloos natuurlijk, vooral toen bleek dat ik het gewoon via internetbankieren kon verhelpen.

Een dagje in San José duurt ongeveer 20 minuten. Dan heb je alle 3 de bezienswaardige plekken wel gezien. Gelukkig hadden we een nieuwe vriendin gemaakt in het vliegtuig die reisleidster was in Midden Amerika (Suzan van de Timmerfabriek in Guatemala). Dit is nog een voordeel van een noodlanding. Je leert wat nieuwe mensen kennen. Zo hebben we ook Fam. Langereis leren kennen en een ander gezin met een mooie auto, een iPad en twee schneps als kinderen .

Suzan had ons een bijzonder plekje aangeraden. Café Del Mundo was een prachtig oud pand met kleine kamertjes en je kon er lekker buiten zitten met veel planten. Omdat het hard regende en de begroeiing erg dicht was, kreeg je een beetje het idee dat je in hetRegenwoud zat te eten. Het was eigenlijk boven ons budget maar door de harde regen konden we geen kant op en moesten we hier helaas dineren.  Toen snel naar het hostel gelopen waar we op het dakterras met een mango- en aardbeiendrankje lekker hebben gekaart.

Op de kamer hebben we ons voorbereid op een nieuwe grote dag. De koffers werden ingepakt om de dag erna om 9 uur de bus richting Tortuguero te nemen. Deze bussen staan bekend als kippenbus en schijnen vooral op zaterdagochtend druk te zijn dus dat gaat wat worden.

We laten wat horen als we kunnen. Verspreiden jullie deze link naar familie/vrienden die dit zouden willen lezen?

Welterusten,
Bas en Davine

• 30 Juni 2012 - 05:35

Rozette Joosten:

Bonjour Davine en Bas wat een verrassing op de vroege ochtend jullie verslag te ontvangen . met belangstelling zal ik jullie volgen ,het is spannend en ik ben blij voor jullie avonturiers !
    Lieve groet Rozette

• 30 Juni 2012 - 09:56

Marianne:

Wow, wat een verassing om weer mee te mogen delen van jullie reisavontuur. Nog maar zo kort onderweg en al zoveel indrukken op gedaan. Geniet van dit avontuur en doe voorzichtig.
    Groetjes, Marianne XX

• 30 Juni 2012 - 12:30

De Buurtjes Nr. 24:

Leuk weer een blog te lezen, volgen gaan we jullie zeker.....jullie 28 gr. hier 22gr. eindelijk eens een beetje zomers weer.

Rust uit en geniet van al het moois op Costa Rica én van elkaar!

• 30 Juni 2012 - 15:06

Hilly:

Hallo Bas en Davine.
    Leuk jullie reisverslag te mogen lezen ! Heel veel reisgenot daar :-)

• 01 Juli 2012 - 06:05

Nr. 26:

Leuk weer iets te kunnen lezen. Gaan jullie rondtrekken? Richting Pananma of Nicaragua? Of allebei??

Schitterend lijkt het me daar. Familie van ons heeft jaren in Trinidad gewoond, is iets verderop. Ze vonden het Car. gebied één van de mmoiste plekken die ze gezien hadden. Hoop gauw meer van jullie avonturen te lezen!
    Groetjes!

• 01 Juli 2012 - 09:53

Glenn:

Hoi Lieverds,
    Geweldig verhaal en meteen al volop in het avontuur. Toch wel akelig dat zuurstoflek. Het had goed gekund dat er vanwege de economische crisis in Spanje iets zuiniger was afgetankt in Madrid. Moeten we niet aan denken wat er dan had kunnen gebeuren... Leuk dat jullie meteen lokale contacten hebben gelegd. Altijd handig om iemand te kennen die een timmerfabriek in Guatemala heeft... Geniet van alles om jullie heen en vooral van elkaar. Hoop snel weer iets van jullie te horen/lezen.

Love you 4ever xxx papa Glenn

PS Toch lullig van dat pasje van die "Internationale bank" Heb je ze nodig kunnen ze niet leveren : " Dat is het idee, dat is de gedachte" Dat soort slogans helpt je dan ook niet verder. Gelukkig heeft Davine een pasje van een echte internationale bank.

• 01 Juli 2012 - 10:19

Isy:

Lieve Davine en Bas,
    Geweldig dat we jullie kunnen volgen via het blog. Heel leuk om te lezen. Pas enkele dagen van huis en al zoveel meegemaakt. Via de schneps, kakelende kippen naar de schildpadden ha,ha. Geniet lekker samen. Veel liefs mama xxx

• 01 Juli 2012 - 19:09

Marlou:

Lieve Davine en Bas, net één dag weg van huis en al zoveel meegemaakt. Ben benieuwd wat de rest van deze reis jullie zal brengen. Ruud en ik wensen jullie in ieder geval heel veel plezier toe. Geniet van alles wat op jullie pad komt. Be careful! Hugs en kisses

• 01 Juli 2012 - 20:18

Nicole Kusters:

Hoi Davine en Bas,

Leuk dat ik ook jullie reis kan volgen. Nog maar net weg en al zoveel mee gemaakt. Geniet van jullie reis en ik verheug me al op een nieuw reisverslag.

Liefs Nicole en vps

• 02 Juli 2012 - 12:48

Oma En Anita:

Lieve sjatjes,
    Wat geweldig allemaal weer in die paar dagen. Dat belooft nog wat voor de rest vd tijd.
    Gelukkig zijn jullie toch goed aan gekomen. Zo zie je maar dat de kaarsjes van oma altijd helpen.

Zoals het er nu naar uit ziet , Bas, kun je zelfs kiezen tussen Laren en Blaricum , waar ze volgens oma in de rij staan om je te ontvangen.

Jongens, heeeel veeeeel plezier nog en pas goed op elkaar !!!!

Liefs en dikke knuffels en kussen van oma en mama