A Carrot In My Schoen For The Paardje - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Bas Joosten - WaarBenJij.nu A Carrot In My Schoen For The Paardje - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Bas Joosten - WaarBenJij.nu

A Carrot In My Schoen For The Paardje

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

05 December 2010 | Hong Kong, Hong Kong


Hallo allemaal,

Vorige week heb ik hem helaas gemist, maar deze week schrijf ik weer een stukje. Het is de op één na laatste weblog want daarna ben ik alweer in de lage landen.

Afgelopen woensdag moesten we weer aanrukken om het sinterklaas gevoel in Hong Kong te brengen. Queeny en ik waren samen met twee jongeren die in Hong Kong wonen zwarte piet bij het bezoek van de goedheiligman aan de Nederlandse School. Ja, er is een nederlandse school in Hong Kong. Het is eigenlijk een soort naschoolse opvang met klassen 1 t/m 8 en een klas VO. Allemaal Nederlandse of half Nederlandse kinderen zitten komen daar dan op woensdag middag voor een paar uurtjes en leren wat Nederlands etc. Nu hadden ze dus bezoek van Sinterklaas!

Verder heb ik deze week besloten een Project Week te organiseren. In maart gaan alle leerlingen van de school in groepjes (10-20 mensen) naar een land ergens in Zuid Oost Azie om daar bij een vrijwilligers project te helpen. De projecten zijn volledig georganiseerd door studenten. Dit jaar zijn er echter te weinig trips en is er kans dat er een grote groep studenten een project moet doen in Hong Kong. Dat zou natuurlijk erg zonde zijn van de kans om te reizen. Daarom hebben Javier, Haakon (twee vrienden) en ik besloten samen een trip te organiseren zodat we zeker zijn van een plekje. Het ziet er naar uit dat het een geweldige trip word en de details komen later nog. We gaan naar Hua Hin, Thailand.

Ik weet niet zeker of ik er vorige keer al over geschreven heb, maar Patrick (mijn peet oom en neef) en Jaap (mijn oom) zijn in Hong Kong geweest! Natuurlijk weer geweldig om bezoek te hebben en Hong Kong weer eens mee te maken. Ik had het gevoel dat zij het ook leuk vonden. We hebben samen delen van de stad verkent en af en toe heb ik ze zelfs de weg kunnen wijzen.

Nu, zondag middag half 5, ben ik echter op sterven na dood. Zaterdag gingen Queeny en ik namelijk op pad voor onze 3e en laatste pietenklus dit seizoen. We waren gevraagd om te assisteren bij een prive feestje met een stuk of 6 Nederlandse gezinnen in Hong Kong met ongeveer 15 kinderen. Ondanks dat de kinderen erg jong waren, was het een groot succes. Rond gehuppeld en gedanst en zelfs de (vele) cadeautjes uitgedeeld. Dit feestje was op Hong Kong Island en we wisten dat de 24 uurs race bezig was. De 24 uurs race is een race, die 24 uur duurt (rennen) georganiseerd door twee vrienden van me hier op school, waar bijna alle internationale scholen aan mee doen om zo geld op te halen voor het goede doel. Queeny en ik de taxi genomen om daar eens een kijkje te nemen en het was zo leuk dat ik besloot te blijven slapen. Slapen betekende niet echt slapen, alleen de hele nacht daar blijven. Uiteindelijk 1,5 uur mijn ogen dicht gehad maar dat was meer als sommige renners. Ik heb een beetje geholpen, soms rond de track gefietst om te kijken of er ergens hulp nodig was en ik moet zeggen dat het op de fiets al een lastige ronde was (2.8 KM). De renners renden iedere twee uur een rondje, voor 24 uur lang! Li Po Chun had gewonnen! De ochtend erna (vanochtend dus) kwam ik rond 1 uur op de campus en ben ik eventjes gaan slapen en nu typ ik de weblog om straks aan de laatste beetjes huiswerk van deze termijn te gaan!

Zie jullie met kerst!
Bas
Ps. Vandaag is 5 December, we gaan pannenkoeken bakken met de Nederlanders!

  • 05 December 2010 - 09:35

    Jaap:

    Beste Bas, Mogelijk ben ik nu de eerste die op deze weblog reageerd. Ik heb mijn reaktie op jouw ontvangst in HK al via de hotmail gedaan. Nogmaals , voor Patrick en mij was het geweldig en we hebben genoten.
    Ook hebben wij bij ons bezoek jou als zwarte Piet al aan het werk gezien in Stanley en ik moet zeggen dit gaat je erg goed af.
    Wij hebben hier vandaag ook voor Corne en Yvo de Sint op bezoek gehad, ze komen over een uur en Patrick is onderweg van Nijmegen naar Geleen. Dus dat is straks feest voor de boys. In ieder geval lezen wij dat je weer erg druk bezig bent met van alles te organiseren, dus "never a dull moment".
    Het ga je goed en See You rond Kerstmis
    Groeten,

    Maria en Jaap


  • 05 December 2010 - 10:17

    René :

    Ha Bas, je even vergeten te vertellen dat je punten super zijn! Dat mag gerust hoor.. Wij vinden het ongelooflijk dat je bij alle andere zaken die je doet, het ook nog lukt om zo goed je best te doen op school. We hoorden vandaag van Esther dat je geschreven had. Lezers genoeg dus. Je snapt dat wij hier op de kerstman wachten.. Gr. Paps

  • 05 December 2010 - 12:14

    Marianne:

    Hoi die Bas,

    Man, wat heb je toch een actief leven. Net wat je vader aan geeft, ondanks dat prima studieresultaten. Je vader was maandag hier, bleef slapen wat uiteindelijk goed uit kwam met de files door de sneeuw.
    Sander heeft deze week zijn eerste rapport ontvangen. Gelukkig was het goed, en dat is een heel verschil met vorig jaar. Hij is dan ook dit schooljaar veel serieuzer bezig.
    Gisteravond hebben we de Sinterklaaskadootjes uitgepakt.
    Leuk dat jij door je Pietenrol toch bezig bent met het Nederlandse feest en traditie.
    Met kerst ben je er weer, en dan zien we elkaar.

    Tot dan,

    groetjes, Marianne

  • 05 December 2010 - 12:48

    Mama:

    lieve bas,
    vandaag over 2 weken zitten we inderdaad weer samen met zijn vijven aan het zondagse ontbijt. HEERLIJK !

    Het skypen net was ook weer eens leuk. Het betekent alleen dat ik nu niet veel meer te vertellen heb.

    Lieverd, tot over 2 weekjes !
    dikke, dikke knuffel, mama

  • 05 December 2010 - 17:02

    De Buurtjes Van Nr24:

    We zijn benieuwd naar je verhalen bij thuiskomst....Walson is ook 19 dec. weer een jaar in Nederland. Vorig jaar hingen de vlaggen uit op nr. 22 en 24 voor de twee buurjongens klein én groot die THUIS kwamen.Wat gaat een jaar toch snel. Sint is weer bijna terug...en het was voor ons gisteren zeer speciaal ! We hebben er lang op gewacht....
    Piet Bas nog even en we zien je snel...op de oprit en weer thuis.
    Volhouden. De driej vd Kloes.

  • 06 December 2010 - 20:50

    Anton:

    Hoi Bas, wat is het geworden? Pannekoek met chocoladeletter of pannekoek met taaitaai? Heel goed om dan zelf een project week te organiseren. Google reageert op Hua Hin Thailand met resorts en stradvakanties. Jullie hebben nuttig en aangenaam gecombineerd? Success met de laatste lootjes tot kerst. Volgens mij wordt er in Limburg alweer een beetje naar je uitgezien. Groeten vanuit Waalre.

  • 10 December 2010 - 17:53

    Roland Moreau:

    Hoi Bas,

    Zat vandaag in de trein naar Den Haag (naar de Chinese Ambasade) en las in het dagblad De Pers=een gratis trein krantje je waar is blog. Harstikke leuk !! Nou vind het knap van jou dat je deze stap om naar Hong Kong te gaan hebt gezet. Daar zul je in de toekomst zeker veel profijt van hebben. (maar dat weet je zelf toch al ;) Ik vlieg de 19e naar Shanghai....
    Ga door met je columns erg goed !
    Goeie reis terug naar Europa en fijne kerst dagen voor jou en je familie !
    Groetjes van ons allemaal Marielle, Esmee, Juul, Roland
    Parklaan 28 geleen.
    r.moreau@telfort.nl

  • 11 December 2010 - 20:01

    René:

    Bas, er staat een blog van je in de Pers van afgelopen vrijdag op pagina 15 !! Leuk man! Gr. Paps

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

United World Colleges

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2012

Dag1- reis en San José

01 Oktober 2011

London

26 September 2011

London

14 Maart 2011

Thailand

06 Februari 2011

Japan
Bas

2 jaar vwo afmaken in HongKong!

Actief sinds 07 April 2009
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 94719

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 29 Juli 2012

Davine en Bas in Midden-Amerika

04 September 2009 - 24 Mei 2011

United World Colleges

Landen bezocht: