MESA - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Bas Joosten - WaarBenJij.nu MESA - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Bas Joosten - WaarBenJij.nu

MESA

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

14 November 2010 | Hong Kong, Hong Kong

Het is alweer zondag dus ik zal maar weer een stukje tikken over de afgelopen week in Hong Kong.

Op dinsdag avond ben ik met de Nederlanders in onze school (Queeny en Marlies) gaan uiteten met andere Nederlanders in Hong Kong. Het waren de mensen die het sinterklaas event in Hong Kong organiseren. Net als vorig jaar gaan we dit jaar weer (hulp) zwarte piet spelen voor de Nederlandse kinderen in Hong Kong. We hadden diner bij de Hong Kong Royal Yacht Club. Een prachtige locatie aan het water bij victoria harbour met uitzicht op beide kanten van het water. Natuurlijk was het weer heel erg gezellig, ook al had ik de meeste mensen nog nooit eerder gezien. We deden de pietenquiz, waar ik op een gedeelde 2e plaats eindigde (gedeeld met iedereen behalve de winnaar, die een punt meer had dan wij). Verder hebben we sinterklaas liedjes geoefend, zo veel geoefend dat de man die lid was van de club (en ons dus had meegenomen) een waarschuwing kreeg voor zijn lidmaatschap.

Woensdag was een vrije dag voor de tweedejaars, omdat de eerstejaars Sex Change of Pace day hadden. Een dag waar de eerstejaars informatie krijgen over sex en sexualiteit etc. Er was een stukje waar tweedejaars iets zeiden over hun achtergrond en sexualiteit om de eertsejaars te laten zien dat er op deze school van alles mogelijk is. Ik deed mee als de heteroseksuele jongen met een vrije achtergrond.

Donderdag was het 11/11. De opening van het carnavals seizoen. We hadden een block meeting en leerlingen vertellen dan een stukje wereldnieuws van uit hun land. Normaal zijn het dingen als drugsmoorden of nieuwe staatshoofden. Deze week was het dus over de gaaskeatel.

Verder was de week niet erg productief, ook al moet dat wel weer. Het werk stapelt zich op en alles moet af binnen de vijf weken die ik hier nog heb. Ik zit nog een beetje in de vakantie mood en doe alles rustig aan zodat ik de hele dag bezig ben maar niks gedaan krijg. Deze blog duurt me bijvoorbeeld meer dan een half uur.

Op zaterdag was er MESA, Middle Eastern and South Asian cultural evening. De show was een beetje teleurstellend, vergeleken met andere shows die we eerder hebben gezien. Was wel weer iets anders en een leuke invulling van de avond. Daarna was er een kantine feestje en vandaag heb ik een klein beetje huiswerk gemaakt en nu typ ik de blog. Zometeen moet ik een beetje economie leren en morgen is mijn ToK essay due maar ik denk niet dat ik dat vandaag ga doen.

Donderdag komen mijn peet oom Patrick en mijn oom Jaap. Ook hiervoor moet ik dus zorgen dat ik weer een beetje on top of mijn werk kom zodat alles goed gaat tot het einde van deze termijn.

Reageer, mail, skype of bel, ik spreek jullie volgende week weer!

Bas

  • 14 November 2010 - 07:42

    René :

    Ha die Bas! Moet ik je nu toespreken om wel een beetje aktief te blijven? Verzamel al je moed en ga er tegenaan ! Hier is het weer echt hopeloos! Regen, regen en nog eens regen. De beek bij de manege loopt bijna over! De paarden zijn weggehaald, dus het zou wel eens spannend kunnen worden ! Doe Jaap en Patrick de groeten en amuseer je verder! Groetjes, Paps

  • 14 November 2010 - 08:18

    Margreet En Jan:

    Vanwege het weer zijn wij ook vroeg op: zandzakken voor de deur zetten (grapje hoor)... Geweldig dat je zo veel NL (of Limburgs?)bezoek krijgt; heb je ouders vorige proberen te bellen, maar die genoten toen van de zegeningen van de paus als ik het goed begrepen heb... Maar de regen hebben ze toch niet weg kunnen houden! Een mooie week weer en veel plezier met het zwartepietenfestijn en geniet van de bitterballen! Tot blogs.

  • 14 November 2010 - 09:38

    Rozette Joosten:

    Bonjour Bas
    Patrick was hier vrijdagavond en at een ''hapje '' bij me ,was gezellig was alweer even geleden dat ik hem zag ,ik had al gehoord dit keer via Walter ja ik had mijn ''neven'' deze week ,[in de Franse-taal wordt er verschil gemaakt tussen coussin en neveu ] die ook hier at afgelopen woensdag dat Jaap en Patrick je gingen opzoeken. En over 4 weken ong. zit jij misschien voor de derde keer aan mijn ontbijt tafel als je vroeg aankomt uit HK.
    Zoals papa al aangaf zet nog maar even goed je schouders eronder voordat je het weet is het kerst.
    In Limburg heeft het ''goed huis gehouden'' wat regen betreft ,terwijl ik een ''droge''strandwandeling maakte op Zandvoort ,en rustig met fietsje door A'dam reed s'avonds en nog waren er enkele druppels gevallen ,ja in Brussel en stukken van Belgie liep het water ook ''over'' ,
    dichtbij de zee wonen is ook dat de wind de regen verdrijft naar etc..
    Leuke week
    Je t'embrasse R
    [om je wat Frans bij te brengen.. het ''vak'' Frans hebben jullie dat in het pakket ? ]

  • 14 November 2010 - 10:36

    Nr.24:

    Hoi Bas,
    Wel je werktempo hoog houden....dan doen hier de pieten ook!!
    Spannend voor Walson zijn eerste Sint intocht gezien op TV. En vanmorgen een klein kadootje in de schoen. Mama en papa hadden ook iets lekkers erin...( hé Anita )Inderdaad hier veel regen gehad en zeker op de 11e de vd 11e ...Sint Maarten is dan ook afgelast voor de kids. Maar we hebben wel tv gekeken met ein tuur nonnevotte d'r biej.
    Bas veel plezier met Patrick en Oom Jaap. En zorg dat je het vele werk een beetje voor blijft. Tot volgende week.

  • 14 November 2010 - 12:38

    Marianne:

    Ik kan me voorstellen dat het weer even moeilijk is om over te schakelen naar het leerwerk na al je bezoek en vrije dagen.
    Ik treed in herhaling als ik ook wil aangeven dat je beter nu nog even de schouders eronder moet zetten.
    Sander komt net terug na een avondje bioscoop en logeerpartijtje. Ook hij zal vandaag nog goed aan de slag moeten. Zijn proefwerkweek zit er zo goed als op, maar heeft nog een inhaalSO, PW en werkstuk waarvoor hij aan de slag moet. Over 2 weken zijn rapport.
    Bas, doe de groetjes aan Patrick en Jaap en heb samen veel plezier.

    XX Marianne

  • 14 November 2010 - 12:42

    Marianne:

    Nog even een vraagje: Wanneer verwacht je dat je iets meer hoort over je aanmelding aan de universiteit?

  • 14 November 2010 - 17:11

    Tiny:

    Hey Bas,

    Dat is alweer een tijdje geleden dat ik gereageerd heb. Ik heb veel andere dingen gedaan op zondag, mijn vaste dag om jouw blog te lezen. Maar vandaag is het me weer gelukt om tijd te vinden om te reageren.
    Visite krijgen is heel leuk en breekt de "sleur"een beetje. Voor zover er bij jullie daar sprake is van sleur.
    Hier is deze week inderdaad het seizoen der seizoenen weer begonnen maar op het Vrijthof zijn ze allemaal bijna weggewaaid. Het was een stormachtige week met een weekend vol regen, heel veel regen. onder water gelopen kelders en straten, viaducten en bruggen. De Maas stijgt weer maar het gaat niet buiten zijn oevers. Gelukkig niet.
    De Sint is er weer, ook dit jaar heeft hij het weer kunnen vinden, ondanks de routepieten.

    Veel groetjes

    Tiny

  • 15 November 2010 - 14:34

    Marion En Joop:

    Ha die Bas. Alweer enkele weken geleden. Ik lees je mails wel hoor, maar reageren..........

    Meestal hebben we geluk met onze uitstapjes, maar de laatste keren moest toch echt de paraplu eraan te pas komen.(toch ook gezellig)

    Voor het eerst in 17 jaar geen Sint Maarten. Hier stond alles klaar, maar niemand aan de deur dus. De grote 'kinderen' hier hadden er geen moeite mee, de schaal raakte ook zo wel leeg.

    Bij de kerk in Beek heet het straatje: Achter de Beek. Het was bijna In de Beek geworden. Een enorme bruine modderstroom tot aan de drempels.
    Er kwam zelfs een sms-je uit Mexico over de overstroming van de Geleenbeek......

    Maar nu is het droog en hebben we nog heerlijk kunnen wandelen.

    Bas, de groetjes maar weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

United World Colleges

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2012

Dag1- reis en San José

01 Oktober 2011

London

26 September 2011

London

14 Maart 2011

Thailand

06 Februari 2011

Japan
Bas

2 jaar vwo afmaken in HongKong!

Actief sinds 07 April 2009
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 94719

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 29 Juli 2012

Davine en Bas in Midden-Amerika

04 September 2009 - 24 Mei 2011

United World Colleges

Landen bezocht: