Zonsondergang achter een energiecentrale - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Bas Joosten - WaarBenJij.nu Zonsondergang achter een energiecentrale - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Bas Joosten - WaarBenJij.nu

Zonsondergang achter een energiecentrale

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

07 November 2010 | Hong Kong, Hong Kong

Landgenoten,

Het is nog maar 6 weken en het is alweer kerstmis en zit er al ¾ van mijn UWC avontuur op. Sorry dat ik vorige week niet heb geschreven maar ik had een goede reden: ik had een bijzondere gast. Woensdagmiddag opgepikt van het vliegveld om 5 geweldige dagen te hebben en zondag weer met veel pijn en moeite afscheid genomen, voor 7 weken.

De week daar voor waren mijn ouders en broertje in Hong Kong dus ik had hard gewerkt om al mijn schoolwerk af te krijgen. Zoals ik had vorige week heb geschreven is de China week vakantie een week verplaatst waardoor ik eigenlijk school had terwijl mijn gast hier was en afgelopen week vakantie had. Gelukkig kreeg ik vrij voor mijn bezoek en had ik dus eigenlijk twee weken vakantie en ik had al mijn schoolwerk al af.

Het is geweldig om in Hong Kong te zijn zonder de druk en verplichtingen van school. In de eerste vrije week ben ik vooral de stad in gegaan. Er zijn hele bijzondere plekjes in Hong Kong, bijvoorbeeld op het dakterras van een van de grotere malls waar een terras is met een uitzicht over de stad met alle lichtjes in de avond. De grote stad blijft indrukwekkend maar we zijn ook naar Lamma island geweest. Een eilandje onder HK island, het is ongeveer een half uurtje met de boot. Erg leuk, omdat je meteen weer weg bent van het drukke stadsleven en er toch genoeg westerse restaurantjes etc te vinden zijn. Meer als genoeg, we hebben twee keer aan de waterkant gegeten met prachtig uitzicht. Verder zijn we naar het strandje gegaan en hebben we de zon zien wegzakken achter een energie centrale, prachtig gezicht!

De tweede week was ik weer helemaal alleen, ik had mijn vrienden de maand ervoor weinig gezien omdat ik mijn schoolwerk af moest krijgen en nu ik het af had moesten zij hard werken om het af te krijgen. De meeste tijd heb ik eerlijk gezegd doorgebracht in mijn bed maar dat was wel lekker voor een keer. Ik had het ook wel verdiend vond ik. Verder heb ik een nieuwe hobby ontdekt; ik squash tegenwoordig. Deze week heb ik iedere dag squash gespeeld met Rhodri, mijn kamergenoot.

Het was lekker rustig tot vrijdag avond, toen de eerstejaars terugkwamen van China week. Over het algemeen gaat het redelijk goed tussen eerste en tweede jaars, maar ik moet toegeven dat het relaxed was toen ze er een weekje niet waren.

Verder heb ik aan universiteitsaanmeldingen gewerkt. 1 aanmelding heb ik al ingeleverd en de andere 6 universiteiten ben ik ook al goed mee onderweg. De komende maand word weer druk en dan hebben we kerst.

Ik heb helemaal niet gefeest deze week maar volgend weekend is er een festival in Lan Kwai Fong, een cultural evening en een canteen party. Verder is er geen enkele maand met zoveel verjaardagen als November, als we 9 maanden terug tellen weten we waarom...Valentijnsdag valt in Februari. Proficiat!

Groetjes! Bas

  • 07 November 2010 - 18:51

    Marianne:

    He die Bas,

    Het zal toch niet waar zijn dat ik de eerste ben vandaag die schrijft!?
    Wordt er in Limburg misschien al 11/11 gevierd?
    Dat moet toch een goed gevoel geweest zijn dat je gewoon kon genieten met je bezoekers en relaxen omdat je al zover was met je studie. Dat mag dan ook wel, want de laatste periode naar je examen toe zal wel zwaar genoeg worden. Als het je lukt om zo goed vooruit te werken kan je misschien ook zonder problemen echt genieten van je kerstvakantie in ons landje.
    Als ik zo lees hoeveel mooie plekjes je weet in HK en er zo van geniet, vraag ik me meteen af waar je nog meer terecht komt in de komende jaren; en of je ooit nog terug gaat naar deze mooie plekken.
    Hier gaat alles goed. Sander gaat nu zijn proefwerkweek in en zijn we weer benieuwd naar zijn eerste rapport.

    groetjes en een dikke kus,

    Marianne

  • 07 November 2010 - 18:54

    Nr.24:

    haha die speciale gast is......!!!!! Wij kunnen het weten en de groeten zijn gedaan heb ik zelf gevraagd...laat de rest maar raden Bas.
    We gaan even lezen...tot volgende week.
    oja ik blijf lekker thuis met ein tuut nonnevotte de 11e vd 11e voor de buis.

    grtz H,C,W

  • 08 November 2010 - 06:03

    Margreet:

    Ha andere landgenoot, Mooi dat je ondnaks alle drukte tijd genoeg hebt gehad om en je gasten te entertainen en te genieten en relaxen. Kerst lijkt nog ver weg, maar 7 weken is bijna niets! Tot blogs!

  • 08 November 2010 - 09:20

    René:

    Ha die Bas !

    Wij weten nu als geen ander dat Hong Kong jou stadje is geworden ! Je weet er de weg als geen ander, en toch zijn er steeds weer nieuwe plekjes te vinden. Het is ook werkelijk een metropool in een fijne en veilig voelende cultuur. Daar kunnen we in het westen nog heel veel van leren. Wij waren een paar dagen naar Rome, dus vandaar de (ver)late reactie.... Heerlijk weekend gehad ! Nu moet mamma er een week of 6-7 flink tegenaan in de winkel, dus dan vliegt ook hier de tijd. Dus voordat we het weten staan we weer op Schiphol om ons jungke op te halen !
    Groetjes, paps

  • 08 November 2010 - 09:44

    Isy:

    Lieve Bas,
    Heerlijk dat je zo"n geweldige weken hebt gehad. Je verdient het. Nu nog even hard werken tot aan de kerst. Ook wij verheugen ons om je dan weer te zien. Heel veel succes met alles.
    Proficiat vandaag!!!

    groetjes en liefs van ons allemaal


  • 08 November 2010 - 11:13

    Mama:

    ha lieverd !
    Een late reactie van deze kant, maar we waren vannacht pas om half twee in bed. Terug van 4 heerlijk zonnige en gezellige dagen Rome. Echter met vertraging, want net toen wij zouden opstijgen werd het hele vliegveld stil gelegd omdat er een belangrijk persoon moest landen : de paus kwam terug uit Spanje en moest eerst weer vertrekken met helicopter naar zijn stulpje in Vaticaanstad. Dat betekende dus voor ons (en vele andere gewone aardse wezens) een uur vertraging.

    Zowel voor jou als voor ons gaat het deze week weer gewoon beginnen, met in ons achterhoofd het hopelijk goede bericht dat jij krijgt van NYUAD.

    Sjatteke, veel succes deze week weer en tot gauw op skype.

    liefs, kussen en hele dikke knuffels van mama xxxxxxx


  • 08 November 2010 - 21:01

    Davine:

    Hey basje,
    Ik geloof dat je het ontzettend leuk hebt gehad met je gast! Die heeft geboft. Gelukkig is het nog maar 6 weken totdat ik je weer in mijn armen kan sluiten. Nu even focussen op school en dan lekker vakantie!
    Dikke kus

  • 09 November 2010 - 19:57

    Ieteke:

    Hoi Bas,
    leuk weer een blog te lezen, em bedankt voor de tip van Lamma island, daar ga ik in februari ook graag een keertje heen!
    Nu maar duimen voor je university aanmeldingen..
    Groeten uit Waalre.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

United World Colleges

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2012

Dag1- reis en San José

01 Oktober 2011

London

26 September 2011

London

14 Maart 2011

Thailand

06 Februari 2011

Japan
Bas

2 jaar vwo afmaken in HongKong!

Actief sinds 07 April 2009
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 94737

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 29 Juli 2012

Davine en Bas in Midden-Amerika

04 September 2009 - 24 Mei 2011

United World Colleges

Landen bezocht: