Storm in HK - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Bas Joosten - WaarBenJij.nu Storm in HK - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Bas Joosten - WaarBenJij.nu

Storm in HK

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

24 Oktober 2010 | Hong Kong, Hong Kong

Hallo Geleen,

Afgelopen dinsdag kwamen mijn ouders naar de campus. Ik had mijn kamer deze keer netjes opgeruimd en ik kreeg onvoorstelbaar veel speculaas etc. Die avond gingen we uit eten met 6 vrienden bij een Thais restaurant dicht bij de school. Het was leuk dat mijn ouders mijn vrienden konden leren kennen zodat ze een gezicht hebben bij de namen.

Woensdag kwamen ze weer, deze keer voor UWC dag. Het was een dag zonder les maar met allerlei lezingen en discussies over UWC. Die avond hebben we bij mijn tutor gegeten die had gekookt voor de hele tutor groep. Volgens mij vonden ze het geweldig!

Toen, op donderdag, kwam er een hoop nieuws. Ten eerste kregen we een email dat onze principal dit jaar zijn laatste jaar maakt en volgend jaar naar Amerika vertrekt. Of het goed nieuws of slecht nieuws is weet ik niet, maar ik merk er weinig van aangezien ik tegelijk met hem vertrek. Verder was er paniek in Hong Kong. Orkaan Megi, die eerst al had huis gehouden op de Filipijnen kwam recht op Hong Kong af. Hij was nog sterker dan orkaan Katrina (New Orleans) en er werd van het ergste uitgegaan. We zouden vanaf vrijdag niet meer van de campus af mogen en niet eens uit onze kamers mogen komen. Na het weekend zou ik een week vrij hebben omdat de eerstejaars een week naar China gingen voor ‘China Week‘ en ook dat ging niet door. Omdat er niet gereisd mocht worden en ook de plek waar de leerlingen naar toe zouden gaan geraakt zou worden werd de China week een week later gezet en moesten we de volgende week naar school.
Dit was een probleem.
Ten eerste dacht ik dat ik de laatste 3 dagen niet met mijn ouders zou kunnen doorbrengen (omdat ik niet buiten de campus mocht slapen) en ten tweede kreeg ik ook een gast tijdens de China week, en dan zou ik nu dus naar school moeten.

De school was niet te lastig en ik heb vrij gekregen voor de dagen dat ik bezoek heb. Verder is de orkaan van richting veranderd en gaat hij meer richting Taiwan dus ik kon op vrijdag van de campus af en ik kreeg toestemming om bij mijn ouders te slapen.

Nu ben ik in het hotel waar mijn ouders slapen. Ik heb hier afgelopen nacht en de nacht ervoor geslapen. Vrijdag zijn we met 2 vrienden van me gaan uit eten en zaterdag hebben we lekker uitgeslapen en vervolgens zijn we naar Lantau Island gegaan. Dit is het eiland waar het vlieg veld en de ‘big budha‘ zijn. Dat hadden al gezien dus we gingen naar het vissersdorpje ‘Tai O‘. Anoek (mijn zus) had dat aangeraden en het was inderdaad de moeite waard! Toen we (na een lange busrit) aan kwamen hebben we eerst een bootje genomen om roze dolfijnen te spotten. Natuurlijk hadden we weer alle geluk want de dolfijnen hadden weekend, ze waren nergens te bekennen. Ook ging het bootje door het dorpje. Het is een heel apart gezicht! De huizen (of krotten) staan op 3 meter hoge palen gebouwd voor als het water te hoog komt. Toen hebben we even door het dorp gelopen. De verkochten vooral veel gedroogde vis en haaienvinnen. Papa heeft letterlijk alles geproefd wat er te krijgen was. Van visballen tot gedroogde inktvis tot gedroogde, gebarbecuede stukjes varkensvlees.

Na dat we met de bus terug gingen hebben we nog even rond gewandeld in een winkel centrum in Tung Chung en daarna zijn we naar Jordan gegaan waar we de Temple Street Night Market hebben bezocht. Hier was ik al eerder geweest maar het was toch weer leuk om te zien. Na daar een half uurtje of zo te hebben rond gelopen hebben we bij een van de typische chinese ‘restaurants’ wat gegeten. Joep schrok wel een beetje toen de eend kwam, met kop en alles.

Nu is het dus weer zondagochtend en schrijf ik een klein stukje terwijl mijn ouders de koffers in pakken. Ze vliegen vanavond terug naar Dubai om dan door te vliegen naar Amsterdam.
Zometeen gaan ze paardenrennen bekijken en als alles goed gaat gaan we daarna eten met de Nederlanders op school.

Tot volgende week!

Bas

  • 24 Oktober 2010 - 05:53

    Jan En Margreet:

    Wat ongelofelijk fijn dat Megi zich als een echte vrouw gedraagt: op het laatst toch wat anders gaan doen...
    Geniet van de laatste uurtjes met je familie in HK, en nog eventjes en dan is het al weer kerst (als je dan tenminsten naar NL komt)! Tot blogs!

  • 24 Oktober 2010 - 08:09

    KK (Kleine Kitty):

    Dit verslag klinkt weer erg mooi... Je blijft elke week leuke dingen doen en hoe bijzonder is het om dit ook met je ouders te kunnen delen?

    Have a nice week!

    Groetjes

  • 24 Oktober 2010 - 08:15

    Rozette Joosten:

    Geweldig verhaal Bas wat schrijf je een goed verhaal ,heerlijk om te lezen. Chapeau !
    Mijn kleine broertje wat hij al niet meemaakt en weer gezien heeft van dit werelddeel ,dank zij jou!
    Lieve groeten Rozette

  • 24 Oktober 2010 - 10:17

    Marianne:

    Geweldig om dit uitgebreid verslag van je te lezen. Op deze manier heb ik al een idee wat jullie samen beleefd hebben . Een geluk dat je toch gewoon vrij kreeg om met familie en volgende week je bezoek te mogen doorbrengen. Ik heb wel veel aan jullie gedacht toen ik vernam dat de weersvoorspellingen zo zwaar zouden worden. Ik neem dan ook aan dat het vliegverkeer er inmiddels geen last meer van zal hebben.
    Bas, ook voor de volgende week een fijne tijd gewenst.

    groetjes, Marianne

  • 24 Oktober 2010 - 14:21

    René:

    Bas! Wat een geweldige ervaring voor ons! HK en LPC zien. We weten nu hoe je woont en leeft op een prachtige plek buiten de stad. We hebben genoten van het eten bij je tutor. Deze mensen laten jullie iedere week een paar uur in hun woning tot rust komen en samen eten met een man of 10. Tijdens ons bezoek aan school was er ook een huiskamerconcert bij de directeur van LPC. Violisten, zangers, en ook Marlies aan de vleugel, overweldigend allemaal. Echt jongen, dit is THE place to be for you! Bedankt voor alle mooie plekken die je ons liet zien en geniet !! Joep, mam en paps

  • 25 Oktober 2010 - 03:13

    Mama:

    Lieverd,jou daar zien in je eigen,nieuwe omgeving was geweldig. Jou daar weer achterlaten was knudde.Maarcwat hebben we genoten van het samenzijn,je vrienden,alles wat we hebben gezien en natuurlijk het eten. Daarbij de sfeer,vooral ook op de avond van het eten met je tutorgroep. Voor ons is het een fijn gevoel dat je zo'n mensen om je heen hebt. Je kamer viel ons hartstikke mee,thuis is het meestal veel meer troep.
    Kortom,het was een hele mooie en waardevolle belevenis.
    Sjatteke, liefs van mama vanaf het vliegveld in Dubai

  • 25 Oktober 2010 - 15:12

    De Buren Van Nr24:

    Bas nu ik alles even lees ipv gisteren...ik had niet verwacht dat er iets nieuws op het weblog zou komen te staan.
    Zullen ze ieder moment arriveren op de oprit!!!
    Spannend...Oma en Anoek zijn al uren thuis...de bloemen staan al in de vaas. Dus we horen het wel live allemaal.
    Laat ze maar even op adem komen van de reis, indrukken...

    grtz. Henry,Christel én Walson.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

United World Colleges

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2012

Dag1- reis en San José

01 Oktober 2011

London

26 September 2011

London

14 Maart 2011

Thailand

06 Februari 2011

Japan
Bas

2 jaar vwo afmaken in HongKong!

Actief sinds 07 April 2009
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 94744

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 29 Juli 2012

Davine en Bas in Midden-Amerika

04 September 2009 - 24 Mei 2011

United World Colleges

Landen bezocht: