wiskunde - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Bas Joosten - WaarBenJij.nu wiskunde - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Bas Joosten - WaarBenJij.nu

wiskunde

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

26 September 2010 | Hong Kong, Hong Kong

Goede zondagmiddag allemaal,

De tijd gaat hier zo snel dat het zondag avond 8 uur was voor dat ik me realiseerde dat het zondag was en dus tijd om weer het een en ander op te schrijven.

Afgelopen donderdag was het Mid-Autumn festival, een nationale feestdag in Hong Kong. Daarom hadden we op donderdag geen les en omdat we op donderdag geen les hadden mochten we op woensdag een overnight aanvragen. We hadden het plan met een paar vrienden om op een onbewoond eilandje voor de kust van Hong Kong te gaan kamperen maar op het laatste moment heb ik toch besloten dat ik niet eerst 2 uur op een boot wilde zitten om vervolgens 1,5 berg te beklimmen, om daarna in de regen in een klein tentje op een zanderig strand te slapen en de volgende ochtend de zelfde route terug te nemen.

Dus gingen we uit. Het was de eerste keer sinds ik terug ben in Hong Kong (ik ben er ondertussen al meer dan een maand) dat ik weer fatsoenlijk van campus af kwam.

Het was ook die donderdag dat ik er achter kwam dat ik het toch iets te rustig aan deed. Mijn wiskunde project moest op vrijdag worden ingeleverd en dat had ik nog lang niet af. Ook kreeg ik op donderdag geweldig nieuws; niet alleen zouden mijn ouders in 3 weken komen (wist ik al) maar ook Davine kon komen! De week erna. In de maand daarna verwacht ik nog bezoek van Patrick (mijn peet oom) dus ik krijg nog genoeg bezoek!

Terug naar het schoolwerk. Ik kwam er dus achter dat ik gigantisch achter lag met een project, en dat ik ook al mijn andere grote huiswerk opdrachten moest af hebben voor dat mijn ouders kwamen. Die vrijdag ging ik direct uit school naar de bieb om daar van half 2 tot 8 uur non stop te werken. Oke dan, een stop van een uurtje voor avond eten. Om 8 uur was ik ruim over de helft en wilde ik een grafiek invoegen. Dit bleek net iets te veel te zijn voor mijn computer en het programma waarmee ik mijn wiskunde werkstuk maakte crashte. Natuurlijk had ik het die hele dag niet een keer opgeslagen. Alles was weg. Toen ben ik naar de winkel gegaan en heb redbull gekocht en heb de rest van de avond weer aan wiskunde gewerkt. De ochtend daarna moest ik vroeg op voor een trainingsweekend van mijn service, IFP. Dit duurde van 9 tot 4 ongeveer, en daarna door op de redbull aan mijn wiskunde. Vandaag was het zelfde. IFP van 9 tot 1 en daarna aan de wiskunde. Met resultaat. Mijn wiskundeproject is af!

Genoeg gezeurd over het vele werk, maar dat is voor nu ongeveer hoe mijn dagen eruit zien. Ik kan niet wachten tot ik over drie weken bijna alle deadlines achter de rug heb en het rustig aan kan doen met alle gasten.

Dit was het voor deze week. Groetjes en tot volgende week!

Trouwens, ik heb gehoord dat er een hele goede chocolade zaak is geopend in Geleen. Jammer dat ik dat gemist heb! Ga er eens kijken!


  • 26 September 2010 - 14:58

    Mama:

    Basje,

  • 26 September 2010 - 16:30

    KK (Kleine Kitty):

    Hallo Bas!
    Weer een leuk verslag en wat ben ik blij voor jou en Davine dat jullie elkaar weer kunnen zien! :-)
    Ik ben nog niet in die lekkere chocolade zaak geweest maar heb wel al heerlijke bonbons geproefd van een andere koper!
    Even op je tanden bijten en er voor gaan en dan word je rijkelijk beloond over enkele weken!
    Fijne week!

    Groetjes,

    Kitty

  • 26 September 2010 - 18:30

    René :

    Ha Bas, we zijn de dagen aan het aftellen! Eerst moet mamma as woensdag nog een operatie, maar dat zal ook goed komen. Dus ga jij er ook nog even flink tegenaan, dan vliegt de tijd. Door de drukte van de winkel vliegt de tijd hier ook! Dus tot binnenkort. Gr. Paps

  • 26 September 2010 - 18:47

    Mama:

    Hee lieverd,
    ik was in de veronderstelling dat ik nog niks verstuurd had. ik werd opgehaald door Raymond en Hellen om naar Harold te gaan (jarig).
    Kerel, zoals al zo vaak zeg ik ook nu weer : denk aan je gezondheid !
    Nog maar een weekje of 3 dan zijn we bij je. Het dringt nog helemaal niet tot me door.
    Dat zal wel door de chocolade komen.
    Liefs van mama

  • 26 September 2010 - 19:12

    Marianne:

    Ha die Bas,

    Volgens mij ben je ontzettend goed bezig. Prioriteiten stellen noemen ze dat. Je weet waar je het voor doet. Hopelijk heb je dan ook genoeg tijd voor al je gasten.
    Balen als je computer crasht als je al ver bent met een opdracht. Wij hadden in een korte tijd 2x dat de computer craschte. Alleen stond er toen niet een belangrijke opdracht op.

    Succes en groetjes uit Breda

  • 28 September 2010 - 06:36

    Marion En Joop:

    Hoi Bas!

    Heerlijk dat je alweer zo snel bezoek krijgt!!

    Wij kregen al bonbons cadeau uit die zaak in Geleen........... Ze wisten er hier wel weg mee!

    Afgelopen zondag was er een zeer geslaagde buurtwandeling! Het weer was prima, omgeving Hulsberg/Aalbeek zeer verrassend en het café in Schimmert vormde een gezellige afsluiting van deze activiteit.

    Zo meteen ga ik wandelen in de buurt van Kanne. Iets leuks om te eten tot besluit hebben we al, nu even afwachten of het opklaart en anders wordt het volgende week.

    Groetjes uit Geleen

  • 28 September 2010 - 21:33

    Margreet En Jan:

    Wow wat geweldig dat je zoveel gasten krijgt! In ieder geval kun je zo straks met veel mensen een stukje delen van de wereld waarin je nu leeft!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

United World Colleges

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2012

Dag1- reis en San José

01 Oktober 2011

London

26 September 2011

London

14 Maart 2011

Thailand

06 Februari 2011

Japan
Bas

2 jaar vwo afmaken in HongKong!

Actief sinds 07 April 2009
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 94722

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 29 Juli 2012

Davine en Bas in Midden-Amerika

04 September 2009 - 24 Mei 2011

United World Colleges

Landen bezocht: