Happy birthday China - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Bas Joosten - WaarBenJij.nu Happy birthday China - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Bas Joosten - WaarBenJij.nu

Happy birthday China

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

03 Oktober 2010 | Hong Kong, Hong Kong

Goede zondag morgen Geleen!

Alweer een week voorbij gevlogen hier in Hong Kong. Ik had maar vier dagen school want afgelopen vrijdag werd China 61 jaar en dat was reden voor een nationale feestdag. Het leven word weer meer dynamisch. Ik heb veel redbull gedronken afgelopen week en heb dus veel schoolwerk afgekregen. Mijn theory of knowledge essay is zo goed als af, mijn math studies project had ik vorig weekend al afgemaakt, mijn ToK presentation is bijna klaar en ik heb mijn economie werkstuk af. Reden om afgelopen vrijdag een klein feestje te vieren en alle stress te laten gaan.

Vrijdag was er geen school, ik had me voorgenomen om om 8 uur op te staan om het eerste deel van de dag te werken. Om 9 uur was ik klaar om te beginnen maar de 500 meter naar de bibliotheek hebben me 4 uur gekost. Er was namelijk een triatlon bezig en natuurlijk deed ik enthousiast mee! (met kijken). Goed. Rond een uur was ik eindelijk in de bieb om vervolgens iets af te spreken met een jongen uit Sittard die tijdelijk in Hong Kong studeert. Ik kende hem niet maar hij had gehoord dat ik hier was via zijn tante, die mijn vader kende. We hebben in het begin van de avond wat gedronken in Soho, een leuk gebied met cafetjes in central. Rond half 9 moest ik gaan want ik zou het vuurwerk gaan kijken vanuit een restaurant van een vriend van me. Helaas waren de straten afgezet ivm met de drukte dus heb ik het restaurant nooit bereikt. Ik stond in mijn eentje in een overvolle straat vol chinezen tussen de gebouwen door te gluren om iets van het vuurwerk mee te krijgen. Omdat alle wegen waren afgezet vroeg ik aan een politie agent waar ik de metro kon nemen en twee mannen vroegen hetzelfde 3 seconden na mij. Het kon niet missen, dit waren Nederlanders. Dat klopte, het waren niet alleen Nederlanders maar ook Limburgers. Twee mannen uit Heerlen die ook limburgs spraken. Wat een toeval. Met hen ben ik naar de metro gelopen en toen ging ik dan maar naar het uitgaansgebied Lan Kwai Fong gegaan omdat ik dacht dat ik daar de grootste kans had vrienden van school tegen te komen. Het duurde nog 1.5 uur voor ik uit eindelijk een groepje tegenkwam.

Uit eindelijk was het een hele leuke avond. We sliepen bij de zelfde vriend van het restaurant en we werden uitstekend verzorgd. Nu ben ik weer helemaal fit en klaar voor een nieuwe week. Deze week staat de universiteitsaanmelding op het programma en mijn extended essay wil ik afmaken.
Afgelopen week of de week ervoor vroeg iemand in welke universiteiten ik geïnteresseerd was. Mijn droom universiteit is NYU abu dhabi en als ik daar niet aangenomen word twijfel ik tussen Engeland en Nederland.

Verder heb ik nog goed nieuws gekregen uit Geleen, mijn moeder heeft een enorm gevaarlijke operatie overleefd en mag al bijna van de Intensive Care af. Nee grapje. Mama had wel een operatie aan haar neus maar is helemaal oke en is gewoon thuis, het ziet er nu redelijk grappig uit.

Ik lees alle reacties en probeer af en toe vragen te beantwoorden. Ik ben hier ondertussen meer dan een jaar en merk dat ik niet meer zo goed weet wat jullie willen horen over mijn leven hier. Als jullie iets willen weten ofzo, laat het maar weten in de comments of stuur me een emailtje. Verder vind ik het natuurlijk ook altijd leuk om te horen wat er thuis allemaal gebeurd!

Groeten ,
Bas

  • 03 Oktober 2010 - 06:56

    Rozette Joosten:


    Bonjour Bas,wij hadden al contact vanochtend per mail ,even vragen wat is ''triation''? Ja als je in het buitenland zit en zeker zo ver weg en Limburgs hoort geeft dat zeker een speciaal gevoel ,ik was de afgelopen maand twee maal in Brussel en een weekend Parijs ,in Brussel heb ik dat gevoel niet maar toen in op de metro in Parijs stond te wachten hoorde ik Nederlands achter mij van mensen die in lichte paniek waren want er was een omleiding en zij wisten niet wat te doen ,de franse taal gaat dan te rap als je het niet goed spreekt ,gelukkig kon ik ze helpen ,en dat is ook leuk,dat geeft een ''speciale band ''als je met Nederlanders in het buitenland elkaar ontmoet .Maar ik ben ook hier in A'dam alert als ik Frans hoor dan is het weer ''leuk'' om ze hier te helpen.
    Maar Hong kong is wel heel ver weg en zeker specialer om opeens Nederlanders te ontmoeten. Succes met je ''inschrijvingen''.
    Liefs Rozette

  • 03 Oktober 2010 - 08:15

    Rene:

    Hoi Bas! Goed te horen dat je met je werk op schema zit. Af en toe een verzetje moet natuurlijk ook kunnen. Wij hadden gisteravond een feestje van de Kiwanis.Thema: Proud to be fout.
    Echt een geslaagde avond met Rex (Serve Boesten) en een super band die tussen de mensen in staat te spelen. Vandaag koopzondag, dus we hebben het weer druk met van alles! Komende week mijn buro leegmaken, want we gaan naar HK !!! Gr. Paps

  • 03 Oktober 2010 - 08:24

    Mama:

    hee lieverd,
    of ja, lieverd. Eigenlijk moest je een pak voor je broek hebben : mijn moeder heeft een levensgevaarlijke operatie overleefd..... Nu al , na je blog van afgelopen week en papa's reactie daarop, wist iedereen wel iets over mijn operatieTJE. Het stelde niet veel voor, ik heb er zelf helemaal niets van meegekregen en was de dag erna 's morgens al weer thuis. Voor de duidelijkheid, de holte naast mijn neus en een beetje bot daar waren ontstoken en dat moest weg gehaald worden. C'est tout.

    Ik leef weer helemaal en ga straks weer hard aan het werk. Net als jij.
    Dikke kussen van je moeder die weer helemaal normaal uit ziet.

    XXXXXXXmama

  • 03 Oktober 2010 - 10:28

    KK (Kleine Kitty):

    Dag Basje!
    Dat geeft altijd een lekker gevoel als je op schema ligt... Hier gaat het goed! Het zonnetje schijnt
    vandaag heerlijk, het zal wel een van de laatste dagen zijn dit jaar! Ik heb spannend nieuws maar wacht nog even af tot alles geregeld is! :) Verder komt vanmiddag je zus langs om een hapje te eten! Veel plezier deze week en tot de volgende blog!

    Groetjes,

    Kitty

  • 03 Oktober 2010 - 10:28

    KK (Kleine Kitty):

    Dag Basje!
    Dat geeft altijd een lekker gevoel als je op schema ligt... Hier gaat het goed! Het zonnetje schijnt
    vandaag heerlijk, het zal wel een van de laatste dagen zijn dit jaar! Ik heb spannend nieuws maar wacht nog even af tot alles geregeld is! :) Verder komt vanmiddag je zus langs om een hapje te eten! Veel plezier deze week en tot de volgende blog!

    Groetjes,

    Kitty

  • 03 Oktober 2010 - 11:28

    Marianne:

    Hé die Bas,

    Dat moet toch wel een kick geven dat je zover bent gekomen met de schoolse activiteiten. Dan heb je het ook echt verdiend dat je de verjaardag van China met vrienden kunt vieren.
    Ook hier gaat het goed. Sander is 2 dagen ziek geweest en zit nu weer te leren. Zoals Kitty al aangaf is het hier heerlijk weer. In Breda is vandaag de Cingelloop dus dat komt goed uit.
    Volgend weekend zijn we in Geleen, dus zullen daar je blog wel lezen.
    Zit net te bedenken dat wij er net zolang niet in Geleen zijn geweest dan jij! Jij ziet dan gauw genoeg je familie weer.
    Goede week gewenst, en succes met het maken van een keuze en aanmelding.

    groetjes uit Breda

  • 03 Oktober 2010 - 15:20

    Peter:

    Heel veel succes bij het aanmelden voor je universiteit. Zo dadelijk zal ik met de snelbus vanuit Maaseik weer naar Leuven vertrekken, tegen een bureaucratische prijs van slechts 1,5 euro. Groet

  • 03 Oktober 2010 - 15:20

    Peter:

    Heel veel succes bij het aanmelden voor je universiteit. Zo dadelijk zal ik met de snelbus vanuit Maaseik weer naar Leuven vertrekken, tegen een bureaucratische prijs van slechts 1,5 euro. Groet

  • 03 Oktober 2010 - 16:55

    Isy:

    Lieve Bas,
    Fijn dat je zo goed bent opgeschoten met je projecten. Super dat je familie al over 2 weken in HK is. Dan heb je naast school tenminste tijd om leuke dingen samen te doen.
    Toen ik je weblog aan het lezen was, schrok ik omdat ik dacht dat je moeder een flinke terugslag had gekregen. Gelukkig bleek het een grap te zijn en na het lezen van Anita haar reactie moest ik hardop lachen.
    Heel veel succes deze week met het afronden van je essay, presentation en alle andere opdrachten.
    Vele groetjes en liefs van ons allemaal.

    En een dikke kus van mij!!!(Davine)


  • 03 Oktober 2010 - 16:59

    Isy:

    Lieve Bas,
    Fijn dat je zo goed bent opgeschoten met je projecten. Super dat je familie al over 2 weken in HK is. Dan heb je naast school tenminste tijd om leuke dingen samen te doen.
    Toen ik je weblog aan het lezen was, schrok ik omdat ik dacht dat je moeder een flinke terugslag had gekregen. Gelukkig bleek het een grap te zijn en na het lezen van Anita haar reactie moest ik hardop lachen.
    Heel veel succes deze week met het afronden van je essay, presentation en alle andere opdrachten.
    Vele groetjes en liefs van ons allemaal.

    En een dikke kus van mij!!!(Davine)


  • 03 Oktober 2010 - 18:18

    Nr 24:

    Hoi Bas,

    Na een zéér zonnige zondag van maar liefst 23gr. en spelen in de speeltuin even de mail checken en het blog van Bas lezen...Nie té veel aan de Red Bull hé?
    Hoe zijn je nieuwe kamergenoten?
    Nog twee weken en dan herfstvakantie!
    grtz H,C en je buurjongentje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

United World Colleges

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2012

Dag1- reis en San José

01 Oktober 2011

London

26 September 2011

London

14 Maart 2011

Thailand

06 Februari 2011

Japan
Bas

2 jaar vwo afmaken in HongKong!

Actief sinds 07 April 2009
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 94724

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 29 Juli 2012

Davine en Bas in Midden-Amerika

04 September 2009 - 24 Mei 2011

United World Colleges

Landen bezocht: