verslag kwijt - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Bas Joosten - WaarBenJij.nu verslag kwijt - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Bas Joosten - WaarBenJij.nu

verslag kwijt

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

20 September 2010 | Hong Kong, Hong Kong

Deze ochtend had ik een weblog getypt om later online te zetten, maar toen ik terug kwam van een uiterst teleurstellende 'youth peace ceremony' (met goede sprekers) bleek de weblog kwijt te zijn. Daarom een korte opsomming van hoe mijn verjaardag eruit zag:

de avond voor de 15e skypte ik met Davine en om precies 00:00 uur kreeg ik een taartje met een zingende kaars via de webcam. Een ontzettend grappige verrassing!

Toch was het nog een beetje teleurstellend dat mijn vrienden hier nog niks gedaan hadden voor mijn verjaardag. Dacht ik. Toen ik terug kwam van het skypen zaten er een man of 7 in mijn kamer, met allerlei lekkers te eten en te drinken. Alweer een leuke verrassing. Het werd redelijk laat maar dat maakte niet uit, de dag erna had ik de twee eerste lessen vrij. Dacht ik. Ik werd om 6 uur wakker gezongen door mijn eerste jaars en co-year met een taart (taart nummer 1) voor een speciaal bereid ontbijd! alweer een verrassing en daarna weer lekker slapen.

Verder natuurlijk gewoon school. Tijdens de lunch begon de kantine spontaan voor me te zingen, bescheiden als ik ben was dat een beetje beschamend.

Toen had ik tot aan etenstijds lezingen, en daarna had ik een tutorgroep meeting. Hier kreeg ik een zelfgebakken chocolade taart. Dit was taart nummer twee. Toen ik terug ging naar mijn kamer kreeg er nog een mee, ze hadden te veel gemaakt (taart nummer drie). Toen ik bij mijn kamer aan kwam kreeg ik daar nog een taart, of dat wat over was van een cheesecake. Taart nummer 4. Aan taarten geen gebrek dus op deze geslaagde verjaardag. Mijn kamergenoten en ik hebben tot gisteren taart gehad!

Tot volgende week,

Bas

  • 19 September 2010 - 16:21

    René :

    Hé man, dus het skypen met ons en het kado van Davine en ons ben je al vergeten?? GRAPJE ! Groetjes, paps

  • 19 September 2010 - 17:14

    Mama:

    Lieverd,
    tot mijn opluchting heb je toch nog geschreven. Als je toch taarten aan het opnoemen bent, wij hebben ook maar getrakteerd op een lekkere vlaai voor iedereen die de laatste hand aan de winkel heeft gelegd.
    Zo gauw als het mogelijk is zullen we jou de winkel ook laten zien.

    Veel liefs weer en geniet van je eerste volle week als 17jarige.

  • 19 September 2010 - 17:47

    Iris:

    Klinkt als een geslaagde verjaardag Bassie :)! Super leuk! Ik hoop dat je tweedejaar je goed bevalt, (ik vond eerstejaars zijn toch tot nu toe leuker ;) ) hahah..
    En over dat verslag, heb het ook al meerdere keren mee gemaakt dat ze weg waren... in een woord.. IRRITANT :P!
    Veel plezier nog!
    Enjoy enjoy!
    xxx From New-Mexico!!
    Iris

  • 19 September 2010 - 17:56

    Nr.24:

    Hallo 17 jarige we hadden ons al deze week via mail geschreven....
    Wat een taartenfestijn, dan heb je de mon chou taart wél gemist....
    Je kunt nu even geen taart meer zien denk ik.
    Hier beginnen we ook alweer aan de 3de schoolweek.
    tot volgende week zondag.
    H,C en Waslon

  • 19 September 2010 - 19:35

    Davine:

    Hey sjat,
    Gelukkig toch nog een blog he!
    ''Bescheiden als ik ben'' vind ik toch echt het leukste stukje.. haha!
    Lieeeeeefs x

  • 19 September 2010 - 21:00

    Lidwine, Van Queeny:

    Beste Bas, ook wij genieten van jou verhalen naast die van Queeny. Maar toch zul je de enige echte limburgse vlaai hebben gemist...houd je te goed. Wat super dat jij en Marlies onze firstyear dochter zo goed coached met haar cultuurshock. We hebben ook op jou getoast (sweet seventeen?). Nog een super zinvolle en minder hectische tijd toegewenst! Good luck.

  • 19 September 2010 - 21:46

    Marianne:

    Al die chocoladetaarten!! En dat terwijl in Geleen een chocoladewinkel geopend is. Toch een raar idee dat je nu al voor de tweede keer je verjaardag vierde in HK. Waar zal je zitten als je 18 wordt? Inmiddels een diploma op zak, en gestart met een universitaire studie verwacht ik.
    Sander heeft zijn eerste SO erop zitten en heeft deze week er nog een stel. Dus het is weer serieus begonnen.
    Bas, het gaat je goed. Succes.
    Groetjes

  • 24 September 2010 - 09:51

    KK (Kleine Kitty):

    Dag Bas!
    Leuk verslag! Ook je vorige verslag is leuk... Hoe jij over de eerstejaars praat doet me een beetje denken aan een vriendin uit Rotterdam die bij een studentenvereniging zit... Tuurlijk gaat het er dan wat heftiger aan toe maar je bent in ieder geval voorbereid!;-)

    Groetjes,

    Kitty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

United World Colleges

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2012

Dag1- reis en San José

01 Oktober 2011

London

26 September 2011

London

14 Maart 2011

Thailand

06 Februari 2011

Japan
Bas

2 jaar vwo afmaken in HongKong!

Actief sinds 07 April 2009
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 94742

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 29 Juli 2012

Davine en Bas in Midden-Amerika

04 September 2009 - 24 Mei 2011

United World Colleges

Landen bezocht: