Firsties - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Bas Joosten - WaarBenJij.nu Firsties - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Bas Joosten - WaarBenJij.nu

Firsties

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

12 September 2010 | Hong Kong, Hong Kong

Goedemorgen Geleen en omstreken,

Vorige week ben ik vergeten te schrijven, excuses daar voor. Ik heb wel een goede redden: eindelijk kwamen de eerstejaars aan en we waren te druk met hen om aan een blog te denken.

Na vorige zondag is het leven hier iets actiever geworden. Iets meer aan school gedaan etc. Afgelopen zaterdag en zondag kwamen de eerstejaars aan. Zaterdag heb ik mijn eigen exemplaar, Queeny, samen met Marlies opgehaald van het vliegveld. Die avond zijn we met de hele groep, meer dan 150 mensen in het totaal (gok ik). Met de bus naar Sai Kung gegaan. Een vissersdorpje redelijk dicht bij de school om een typisch HK desert te proeven. Precies zoals het vorig jaar ook met mij was. Mijn overzeese kamergenoot heet Patrick, maar we noemen hem Simba, hij komt uit Zimbabwe.
De zondag daarna kwamen de chinese studenten aan. Onze chinese kamergenoot heet Jerry en ze zijn allebij wel aardig en relaxed. Al is het allemaal erg nieuw voor de chinees en lijkt hij een beetje onder de indruk.

Maandag begon de orientatie week voor de eerstejaars en hadden wij een week geen les. De hele week wat langer kunnen slapen (tot half 9) en daarna (vaak tevergeefs) proberen een paar dingen van mijn enorme to-do lijst te schrappen. Ook heb ik tussendoor mee geholpen met het organiseren van een paar dingetjes voor orientatieweek. Zo heb ik 3 presentaties gegeven over IFP (mijn service), de poolgames begeleid en Marlies geholpen met de presentatie voor Hockey. Verder hebben we deze week gebruikt voor het voorbereiden van een culturele show. Gisteren was er International Cultural Evening. Altijd geweldig om iedereen in nationaal kostuum te zien bij het speciale dinner en daarna dan naar de gym voor de show. De show is normaal in de courtyard maar omdat het regende moesten we uitwijken.

De show was leuk om te doen, maar naar mijn idee een beetje lang en lang niet alle stukken waren even kwalitatief, maar de eerstejaars leken het leuk te vinden en daar ging het om.

Verder heb ik natuurlijk het nieuws uit Nederland gevolgd. Bijna 4 maanden na de verkiezingen hebben we nog geen regering. De effectiviteit van alles in het algemeen is nog altijd een van de grootste contrasten tussen HK en Nederland…

Komende week heb ik drie proefwerken, waarvan één op mijn verjaardag, en één de dag erna. Mijn verjaardag is woensdag trouwens =). Dus daar is wat tijd in gaan zitten afgelopen week. Verder ben ik nu een eind op weg met mijn Extended essay. Ik zit op 2500 woorden van de 4000. Er zijn verschillende andere dingen waar ik nog niet mee ben begonnen, maar goed.

Komende week weer les, en vanaf dan beginnen ook de Quan Cai’s. Sporten, Service, Campus service en creativity. Over creativity gesproken; mijne is Model United Nations, een soort debat groep, en ik heb ze zover gekregen om ons aan te melden voor een conferentie in Den Haag. Hier moeten we wel nog worden geaccepteerd maar met een beetje geluk kom ik dus met een groep mede studenten naar Den Haag voor een week!

Tot volgende week,
Bas

P.S. als je een paar weken terug kijkt, of op foto album klikt, staan er nu een paar foto's van Noord Korea. Er staan er meer op facebook.

  • 12 September 2010 - 07:38

    René :

    Ha die Bas! Eindelijk weer een blog van je ! Ik heb net die van de nieuwe eerstejaars, Quinee gelezen. Blijkbaar bevalt het haar ook prima in HK . Laten we hopen dat je weer een lekker ritme kunt vinden voor je studie en verder alles lekker blijft gaan ! Groetjes, Paps

  • 12 September 2010 - 09:53

    Tiny:

    Hallo Bas,

    Ik dacht al dat je het wel druk zou hebben. Vorige zondag heb ik er wel naar uit gekeken. Maar nu zit ik ook aan de pc. Het gaat je goed zie ik.
    Hier is ook alles weer begonnen. De zomervakantie lijkt alweer een eeuwigheid geleden. maar gelukkig blijven de herinneringen en de foto's bewaard. Die moet ik allemaal nog inplakken of een fotoboek van laten maken. Maar dat komt nog wel.
    Heel veel succes met het komende schooljaar, je gaat het maken.

    Groetjes Tiny

  • 12 September 2010 - 11:07

    Nr.24:

    Hoi Bas,

    wij lezen het blog even via de printversie, we hebben verjaardag dus op naar de koffie en vlaai.

  • 12 September 2010 - 18:00

    Mama:

    ha lieverd,
    ja, je bent er weer. We kunnen je gelukkig weer helemaal volgen. Zo komen we, tussen de gewone mailtjes en het skypen door, ook op de hoogte van wat bij 'gewoon door de week' allemaal gebeurt.
    Fijn was het skypen vanmiddag. Daarna zijn we nog wat gaan klussen in de winkel en naar de verjaardag van Henri geweest.
    Bayke, fijne week ,met daarin je 17de verjaardag en tot gauw.
    XXXXXXX van mama

  • 13 September 2010 - 03:26

    Luiza:

    oi bas soh pq todos vcs tao falando em holandes eu vou falar em portugues pq eh muito mais legal. nao entendi nada mas aposto que se eu tivesse entendido ia comentar uaaau bas isso eh muito legal! divirta-se em hong kong, my brother! LOL

  • 14 September 2010 - 18:19

    Anton:

    Hoi Bas, het is al woensdag bij jou dus lang zul ie leven, hiep hiep hoera. Van harte gefeliciteerd vanuit Waalre en maak er een mooi jaar van.

  • 15 September 2010 - 04:56

    René :

    Bas, proficiat met je verjaardag !! Gr. Paps

  • 16 September 2010 - 19:49

    Hilly En Co:

    Proficiat Bas!
    Hopelijk heb je deze week tijd om je verjaardag goed te vieren.
    Groetjes ook van de mannen, Hilly

  • 17 September 2010 - 23:56

    Marion En Joop:

    Gefeliciteerd van ons allemaal.
    In onze vrienden-en kennissenkring is het een komen en gaan van en naar China. Vakanties en stages.

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

United World Colleges

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2012

Dag1- reis en San José

01 Oktober 2011

London

26 September 2011

London

14 Maart 2011

Thailand

06 Februari 2011

Japan
Bas

2 jaar vwo afmaken in HongKong!

Actief sinds 07 April 2009
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 94743

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 29 Juli 2012

Davine en Bas in Midden-Amerika

04 September 2009 - 24 Mei 2011

United World Colleges

Landen bezocht: