terug in het ritme - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Bas Joosten - WaarBenJij.nu terug in het ritme - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Bas Joosten - WaarBenJij.nu

terug in het ritme

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

29 Augustus 2010 | Hong Kong, Hong Kong

Goedemorgen Nederland,

Het was 9 uur op zondag ochtend toen ik me ging douchen. Toen ik gedouchet en aangekleed was liep ik langs de huishoudster voor ons block die me als gewoonlijk vriendelijk begroette met: “Herro, goodmolning”. Toen ik haar vroeg of zij het ook zo’n mooie dag vond kon ze me helaas geen antwoord in het engels geven. Na de kwark met suiker in de kantine zit ik nu, even voor 10 in de bibliotheek.
Het ritme zit er weer lekker in.

De eerste week school was helemaal niet zo raar als ik had verwacht. Afgelopen vrijdag avond hadden we een soort feestje op het strand. Met een kampvuurtje en iedereen zat gezellig wat te vertellen.
Het was een beetje lastig om de draad op te pakken omdat er ontzettend veel deadlines zijn, maar geen enkele binnen een paar weken. Wel beginnen we ons langzaam voor te bereiden op de komst van de eerstejaars, en dat is wel een beetje raar omdat je geen idee hebt wie er komt en hoe het dan wordt.

Verder weet ik niet zo goed wat ik moet schrijven. We hebben vanaf afgelopen maandag op het oude tempo les gehad. Data voor toetsen en werkstukken komen weer binnen. Verder hebben een aantal universiteiten een bezoek gebracht aan de campus en ook de datum wanneer we moeten beslissen waar we precies heen willen komt steeds dichter bij.

Omdat hier nog niet al te veel gebeurd is het een korte blog, volgende zondag zijn de nieuwe eerstejaars er en zal ik ongetwijfeld meer te vertellen hebben.

Nog een fijne zomervakantie en groetjes,
Bas

P.s. de foto's van Noord Korea staan op mijn facebook!

  • 29 Augustus 2010 - 04:39

    Marlies:

    Bas!
    Nog zes dagen en dan zijn we eindelijk first-year af en hebben hebben we Queeny als onze firstyear! :)

  • 29 Augustus 2010 - 06:02

    Marion En Joop:

    Bas, de groetjes en de foto's ga ik snel bekijken!Wij gaan nog even lekker genieten van onze laatste vakantieweek. Er staat nog van alles op het programma!

  • 29 Augustus 2010 - 07:04

    Rozette Joosten:


    Bonjour Bas ,prachtige foto's uit Noord Korea ! Had je ook foto's uit Shanghai van de tentoonstelling e.a.?
    Groetjes Rozette

  • 29 Augustus 2010 - 08:10

    Papa En Mama:

    Ha Bas, na een drukke vakantie is het al moeilijk genoeg de draad weer op te pakken. even weer het ritme vinden. In zo'n kleine gemeenschap zal het best spannend zijn om zoveel nieuwe mensen te ontvangen, die er een plekje moeten krijgen. Maar jullie hebben nu wel al de vetste slaapplekken en zelfs een bank op de kamer! Hier is het weer hopeloos nat. Wij kunnen niet wachten tot oktober ! Dan zullen we eindelijk met eigen ogen zien waar je zit en hoe je daar leeft! Groetjes, paps en mam

  • 29 Augustus 2010 - 10:32

    De Buurtjes Van Nr24:

    Hoi Bas,
    Jij hebt er al een week opzitten en ik begin morgen weer op school met de voorbereidingen voor Breakpoint.
    Helaas is het weer niet al te best...ik denk deze week dat we maar eens een binnenzwembad gaan bezoeken met Walson.
    Anoek kwam nét terug van het warme buitenland....hier wéér regen.
    tot volgende week op het blog.
    Vakantiegroetjes, Henry, Christel en Walson.

  • 31 Augustus 2010 - 18:52

    Anton:

    Hallo Bas, geniet nog even van de relatieve rust. We zijn benieuwd welke universiteiten jou interesse hebben. Success in die zoektocht en het werk dat bij de aanmeldingen komt kijken. Groeten uit Waalre.

  • 08 September 2010 - 10:07

    KK (Kleine Kitty):

    Hallo Bas! Je bent nou alweer precies een maand daar... Zul je toch ook merken dat desondanks het wennen, de tijd voorbij vliegt?! Ik ben heel erg benieuwd naar jou indruk van de eerstejaars... Doen jullie ook een soort ontgroening? Foto's van N-Korea zijn echt heel mooi... Blijf het ongelooflijk vinden wat je allemaal mag zien van deze wereld! Kus

  • 08 September 2010 - 10:07

    KK (Kleine Kitty):

    Hallo Bas! Je bent nou alweer precies een maand daar... Zul je toch ook merken dat desondanks het wennen, de tijd voorbij vliegt?! Ik ben heel erg benieuwd naar jou indruk van de eerstejaars... Doen jullie ook een soort ontgroening? Foto's van N-Korea zijn echt heel mooi... Blijf het ongelooflijk vinden wat je allemaal mag zien van deze wereld! Kus

  • 08 September 2010 - 10:08

    KK (Kleine Kitty):

    Hallo Bas! Je bent nou alweer precies een maand daar... Zul je toch ook merken dat desondanks het wennen, de tijd voorbij vliegt?! Ik ben heel erg benieuwd naar jou indruk van de eerstejaars... Doen jullie ook een soort ontgroening? Foto's van N-Korea zijn echt heel mooi... Blijf het ongelooflijk vinden wat je allemaal mag zien van deze wereld! Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

United World Colleges

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2012

Dag1- reis en San José

01 Oktober 2011

London

26 September 2011

London

14 Maart 2011

Thailand

06 Februari 2011

Japan
Bas

2 jaar vwo afmaken in HongKong!

Actief sinds 07 April 2009
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 94725

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 29 Juli 2012

Davine en Bas in Midden-Amerika

04 September 2009 - 24 Mei 2011

United World Colleges

Landen bezocht: