School begint... - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Bas Joosten - WaarBenJij.nu School begint... - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Bas Joosten - WaarBenJij.nu

School begint...

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

22 Augustus 2010 | Hong Kong, Hong Kong

Hallo allemaal,

het is alweer zondag dus ik zal maar weer een stukje schrijven over wat afgelopen week zoal is gebeurd. Na Noord Korea waar ik vorige week over heb geschreven ben ik met een klein groepje naar Beijing gegaan. Hier moesten we eerst bij komen van alle indrukken van Noord Korea en hebben we veel geslapen. Verder hebben we natuurlijk de touristische dingen gedaan zoals het Olympische dorp. De tweede dag wisten we niet zo goed wat we moesten dus hebben we een fiets gehuurd. Schijnbaar waren er vroeger veel en veel meer fietsen in Beijing maar het was een leuke en aparte manier om de stad mee te maken. Ik ben niet erg gescharmeerd van de stad, vooral niet na dat ik na een 15 uur durende nachttrein rit Shanghai te zien kreeg. Shanghai is in veel opzichten het zelfde als Hong Kong. Erg mooi, westers en modern. Hier hebben vooral de wereldtentoostelling bezocht.

Dit was weer een onvergetelijke ervaring. Het was ontzettend druk, en groot opgezet. De wachtrijen waren in de avond (want wij zijn 2x savonds gegaan, om drukte te vermijden) nog meer dan een uur per pavillion. Bij je eigen land mag je via de VIP ingang naar binnen als je je paspoort bij je hebt. Gelukkig hadden we een internationaal groepje en konden we met 5 mensen bij 8 pavillions naar binnen zonder wachten. Grootte en spectaculariteit verschilde van land tot land. Nederland was mooi bij daglicht maar net een kermis in de avond.

Die avond hebben we het nachtleven in Shanghai onderzocht om vervolgens sochtends vroeg een vlucht te nemen naar Hong Kong. Daar begon gisteren mijn tweede schooljaar op het Li Po Chun United World College te Hong Kong. Ik was nu de oudste in school, en het laatste jaar middelbare school begon. Raar idee.

In het begin vergelijk je veel van hoe het hier is met hoe het thuis was. Dat zal wel over gaan. Samen met Rhodri, weer mijn kamergenoot, heb ik afgelopen anderhalve dag besteed aan het inrichten van onze kamer. Deze is iets groter dan vorig jaar. Aan het einde van vorig jaar heb ik een grote bank weten te strikken dus dat maakt de kamer wel een stuk fijner. Foto’s hangen weer aan de muur en de tulpen staan weer in de Heiniken flesjes. Morgen begint school en gaan we weer een jaar knallen.

groetjes uit Hong Kong

  • 22 Augustus 2010 - 14:16

    Mama:

    hee lieverd,
    papa zit snel je stukje te lezen om als eerste te kunnen reageren, maar ik ben hem lekker voor.
    Hij zit hier tegenover me aan tafel, buiten, ik zeg hem niks maar ik ben benieuwd zijn gezicht te zien als hij dit leest.
    tot latri xxx mama

  • 22 Augustus 2010 - 14:19

    René:

    Ha die Bas! Weer heel veel gezien en gedaan! Mamma en ik schrijven nu tegelijkertijd! We hebben flink in de tuin gewerkt vanmiddag. Lekker makkelijk wel als jullie met zoveel nationaliteiten daar rond liepen. Nu weer aan de slag met school. De zomer loopt ook hier op zijn eind. Veel succes dit schooljaar!! Paps

  • 22 Augustus 2010 - 14:27

    Mama:

    haha, hij keek op z'n neus !!!!
    Vandaag was het benauwd hier, maar niet erg zonnig. De komende week verwachten we niet veel goeds van weer. Wanneer de scholen weer begonnen zijn zal hier de zomer misschien ook weer beginnen.

    Veel plezier met Rhodri in jullie nieuwe (grotere) kamer. In oktober kunnen we hem zien !
    Liefs van ons.

  • 22 Augustus 2010 - 14:47

    HenryChristelWalson:

    Hallo Bas,
    Wederom leuk te lezen jouw ervaringen van de afgelopen tijd. Het wordt stil naast ons nu Anoek woont in Maastricht. Het is bewolkt en de regen laat niet lang op zich wachten. Veel succes op school en heb je de tekening van Walson al opgehangen. Tot volgende week.

  • 22 Augustus 2010 - 14:47

    Rozette Joosten:

    Hallo Bas
    Net terug van een architecturen tocht in de binnenstad ,met kleine Kitty die hier een weekend is .Dezelfde Mevrouw die jullie hadden Peter en jij 3 jaar geleden ,want het is weer deze week grachtenconcerten en Sail [eens in de 5 jaar kijk op google want er waren prachtige boten bij.] Ja dit is maar Amsterdam ..Jij naar de wereldtentoonstelling in Shanghai
    vrienden van hier zijn erna toe deze week maar hopen nog via hun hotel kaarten te krijgen !
    Nu weer aan de slag ..sterkte dit is toch omschakelen dat zal wel lukken .Lieve groeten Rozette

  • 22 Augustus 2010 - 15:27

    Anton:

    Hallo Bas,
    Lijkt me leuk om met een internationale groep de wereldtentoonstelling te bezoeken. Iedereen gids in zijn eigen madurodam.
    Gaat zo'n lange zomer dan toch voorbij en begint school morgen.
    Volgens mij ben je nu nog ongeveer de jongste op school maar daar komt over twee weken verandering in.
    Heel veel succes en groeten uit Waalre.

  • 22 Augustus 2010 - 17:00

    Anne:

    hey bassie, zet m op :) geniet van je tweede jaar. have fun during second year fort night!!! xoxoxoxx

  • 22 Augustus 2010 - 19:53

    Anoek:

    hoooii!
    ik wilde nog even zeggen dat je foto's op facebook echt super mooi zijn!!
    ik ga morgen op vakantie dus ik hoop dat ik je volgende week ergens spreek! xxx

  • 23 Augustus 2010 - 01:15

    Marlies:

    Bas!
    Je kamer is prachtig! Daar heb ik nog een puntje aan te zuigen. Nouja, vooral op te ruimen dan :) Maar die bank is echt geweldig. Voor degene die dat nog niet heeft opgemerkt: groot genoeg om languit op te liggen!
    liefs marlies

  • 23 Augustus 2010 - 07:55

    Jan & Margreet:

    Ja Bas, in 1987 -toen wij in Beijing waren- was de fiets hét dominante vervoersmiddel. Daar werden tot 3 etages hoog goederen (zelfs beesten) op vervoerd. Ben je nog naar De Muur geweest? Veel plezier met de activiteiten voor de nieuwe 1e jaars! Groeten uit Brabant!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

United World Colleges

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2012

Dag1- reis en San José

01 Oktober 2011

London

26 September 2011

London

14 Maart 2011

Thailand

06 Februari 2011

Japan
Bas

2 jaar vwo afmaken in HongKong!

Actief sinds 07 April 2009
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 94741

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 29 Juli 2012

Davine en Bas in Midden-Amerika

04 September 2009 - 24 Mei 2011

United World Colleges

Landen bezocht: